سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محسنی بندپی خبر داد

افزایش 10 درصدی مستمری افرادتحت پوشش در سال 97

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه افزایش حداقل حقوق دستمزد در سال ۹۷ برای خانواده‌های تحت پوشش و امداد پیش‌بینی شده است،گفت: مستمری این افراد ۱۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انوشیروان محسنی بندپی معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در دیدار با خانواده‌های معلول تحت پوشش بهزیستی گفت:لایحه حمایت از حقوق معلولان در ۳ سال گذشته و با همکاری NGOهای فعال در حوزه معلولان تهیه و تدوین شده و در نهایت در مجلس شورای اسلامی مطرح شد.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های اصلی در این دوره مرکززدایی است، ادامه داد: ما اعتقاد داریم معلولان نباید در مراکز نگهداری شوند و باید شرایطی فراهم شود که این افراد در بین خانواده و در جامعه حضور مثمرثمری داشته باشند.

محسنی بندپی افزود:تعهداتی نیز در قانون برنامه ششم پیش‌بینی شده است که در راستای توانمندسازی معلولان بوده و در آینده شاهد اتفاقات خوبی در بین این افراد خواهیم بود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت:خوشبختانه با حمایت دولت و البته پیگیری‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مستمری پرداختی به مددجویان از ابتدای سال ۹۶ افزایش قابل توجهی پیدا کرد.

وی با بیان اینکه افزایش حداقل حقوق دستمزد در سال ۹۷ برای خانواده‌های تحت پوشش و امداد پیش‌بینی شده و مستمری این افراد ۱۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد، گفت: این افزایش از ابتدای فروردین 97 اعمال خواهد شد.

محسنی بندپی گفت: برنامه‌ای پیش‌بینی شده است که یارانه ۳ دهک بالای جامعه قطع و درآمد آن صرف افراد پشت نوبت دستگاه‌های حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد شود.

وی بیان کرد:پرداخت یارانه به افراد پشت نوبتی و افراد نیازمند در ۶ ماهه اول سال ۹۷ انجام می شود.

محسنی بندپی گفت:موضوع اشتغال، حمایت‌های بیمه‌ای، افزایش مستمری، توانمندسازی، مناسب‌سازی و... از مهمترین بندهای قانون حمایت از حقوق معلولان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

پرداخت یارانه به افراد پشت نوبتی در 6 ماهه ابتدای سال

برچسب ها: بهزیستی ، وزارت کار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۰۲ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
افراد تحت پوشش چی ؟!
ناشناس
۲۱:۱۷ ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
خودتون میگید بصورت پلکانی میزان افزایش مستمری را به حداقل بگیران با درصد بیشتری افزایش خواهیم داداما حالا فقط ۱۰ درصد به مستمری کسانیکه پایینترین مستمری را دارن اضافه میکنید !!! ؟؟؟