سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اپتیما GT LINE

کیا بر روی اپتیما GT-Line از موتور Theta 2.4 MPi استفاده کرده که یک موتور چهار سیلندر 2.4 لیتری بوده و 171 اسب‌بخار در 6000 دور بر دقیقه و گشتاور 178 نیوتن‌متر در دور موتور 4000 را تولید می کند.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سال 2000 اولین نسل از اپتیما توسط شرکت خودروسازی کیا موتورز روانه‌ی بازار شد. در سال 2015 شرکت کیا نسل چهارم اپتیما را با امکانات و قابلیت‌های جدیدی ارائه کرد که این خودرو در پنج مدل‌ LX،LX1.6T ،‌EX ،‌SX و‌ SXL عرضه می‌شود.

کیا بر روی اپتیما GT-Line از موتور Theta 2.4 MPi استفاده کرده که یک موتور چهار سیلندر 2.4 لیتری بوده و 171 اسب‌بخار در 6000 دور بر دقیقه و گشتاور 178 نیوتن‌متر در دور موتور 4000 را تولید می کند. این مدل از یک گیربکس 6 سرعته‌ی اتوماتیک با قابلیت تعویض دستی دنده از روی فرمان، بهره می برد.

بدنه‌ی اپتیما نسل چهارم تا 51% از فولاد پیشرفته‌ بسیار مقاوم (AHSS) تشکیل شده که نسل قبلی آن تنها از 20% از فولاد ساخته شده است.

این کمپانی به منظور افزایش ایمنی سرنشینان داخل خودرو از 7 کیسه‌ی هوا در اپتیما استفاده کرده به گونه ای که دو کیسه‌ برای راننده و سرنشین جلو، دو کیسه‌ی هوای جانبی، دو کیسه‌ی هوای پرده‌ای و یک کیسه‌ی هوا زانویی برای راننده در نظر گرفته شده است.

این خودرو طبق استاندارد Euro NCAP هر پنج ستاره‌ی ایمنی را دریافت کرده و از دید مؤسسه‌ی IIHS یکی از ایمن‌ترین خودروهای سال 2016 در آمریکا بوده است.

از جمله تجهیزات ایمنی در این خودرو می توان به سیستم تشخیص نکات کور خودرو (BSD)، سیستم کمکی برای تغییر لاین حرکت (LCA) که بر روی آینه‌های جانبی نصب شده، سیستم دید اطراف خودرو (AVM) ،سیستم کنترل کروز خودکار (ACC)، سیستم چرخش دینامیک چراغ‌ها (DBL) که همزمان با چرخش فرمان اتومبیل، چراغ‌های جلو را در مسیر حرکت می‌چرخاند اشاره کرد.

شارژر بی‌سیم تلفن همراه، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، سیستم حافظه‌ی یکپارچه‌ی آینه‌ها و صندلی (IMS)، گرمکن فرمان، صندلی تاشوی عقب با نسبت 60:40، صفحه کیلومتر سوپرویژن دارای نمایشگر 4.3 اینچی، سیستم تهویه و گرمکن صندلی‌های جلو و گرمکن صندلی‌های عقب، سقف‌شیشه‌ای پانوراما، سیستم تهویه‌ی خوکار با قابلیت تنظیم دوگانه، سیستم ضد بخار اتوماتیک، سیستم پخش صوتی بی‌نظیر Harman/Kardon با هندزفری بلوتوث، 10 اسپیکر، ساب‌ووفر 8 اینچی و یک آمپلی‌فایر خارجی از تجهیزات رفاهی این کره ای است.

انتهای پیام/

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.