سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهزیستی در دی ماه 96 ؛

افزایش 10 درصدی مستمری مددجویان بهزیستی در سال آینده/بازگشایی شفق با پذیرش 400 معتاد متجاهر

مهمترین اخبار سازمان بهزیستی کشور در دی ماه سال 96 را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رویدادهای دی ماه سال 96 سازمان بهزیستی کشور را در این بسته خبری مشاهده کنید.

 

سال ٩٦ نقطه عطف حمایت از معلولان است

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش تجارب آموخته سازمان‌های مردم نهاد در حوزه معلولان در دوم دی ماه سال 96 اظهار کرد: در سال ٩٦ اقدامات خوبی برای معلولان جامعه انجام شده است.

وی افزود: متاسفانه در سال قبل توجهی به معلولان نشده و حتی برای حمل و نقل این قشر چاره‌ای اندیشیده نشده است.

ربیعی با بیان اینکه در لایحه حمایت از معلولان از حرف های آرمانی باید به سمت عمل در کار حرکت کنیم، ادامه داد: ما به دنبال صحبت های آرمانی نیستیم بلکه به دنبال اقداماتی هستیم که معلولان در زندگی شان آنها را احساس کنند.

راه اندازی سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی در ۳۱ استان

فاطمه عباسی رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در مراسم افتتاحیه عملیاتی سراسری سامانه پیمایش رصد آسیب‌های اجتماعی و تعیین کننده‌های آن، که در پنجم دی ماه سال 96 برگزار شد از راه اندازی این سامانه در 31 استان کشور خبر داد.

وی تصریح کرد: به منظور پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی و عوامل دخیل در افزایش آن، سامانه پیمایش رصد آسیب‌های اجتماعی در ۳۱ استان کشور راه‌اندازی می‌شود.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: اهمیت مطالعه کج روی ها و انحرافات اجتماعی که در اصطلاح به آسیب‌های اجتماعی نام گرفته است از این رو مهم است که اگر به ریشه یابی علل و عوامل و راه های پیشگیری آن‌ها ورود نکنیم، با رشد فزاینده معضلات مواجه می‌شویم.

 

افزایش شیوع اعتیاد بین زنان ۱۵ تا ۲۵ سال کشور

فاطمه عباسی رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در دهم دی ماه سال 96 از افزایش شیوع اعتیاد میان زنان 15 تا 25 ساله کشور خبر داد.

وی تصریح کرد: بر اساس آخرین تحقیقات فاصله شیوع اعتیاد زنان در فاصله سنی ۱۵ تا ۲۵ سال، نسبت به شیوع اعتیاد به موادمخدر در میان مردان نزدیک تر شده است و همانطور که گفته شد، این آمار نسبت به گذشته با افزایش همراه است.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: بر اساس آمارها سن گرایش افراد و به ویژه زنان به اعتیاد کاهش یافته است و باید توجه داشت که وقتی شیوع اعتیاد در سن ۱۵ تا ۲۵ سالگی افزایش پیدا کرده است، خواه ناخواه درصد آمار معتادان نیز افزایش پیدا می‌کند.

 

180 کودک مجهول الهویه در بهزیستی استان تهران حضور دارند

احمد خاکی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران، در هفدهم دی ماه سال 96 از حضور 180 کودک مجهول الهویه در مراکز خانه کودک و شیرخوارگاه های بهزیستی استان تهران خبر داد.

وی ادامه داد: اداره کل بهزیستی استان تهران برای دریافت یک کد شناسایی موقت، تعامل مشترک و چند جانبه‌ای را با قوه قضاییه، ثبت احوال و استانداری برقرار کرده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران تصریح کرد: بر اساس نتایج اولیه تعاملات با دستگاه‌های مذکور، پیش بینی می‌شود که طی 3 هفته آینده مشکلات مربوط به کد شناسایی کودکان مجهول الهویه حل شود و پس از آن برای این کودکان دفترچه سلامت صادر خواهد شد.

فعالیت یک مددکار به ازای هر 200 مددجوی بهزیستی در کلینیک‌های مددکاری

محمدرضا اسدی معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران در هجدهم دی ماه سال 96 از فعالیت یک مددکار اجتماعی به ازای هر 200 مددجوی تحت پوشش بهزیستی استان تهران خبر داد.

وی تصریح کرد: با توجه به بضاعت سازمان بهزیستی، از 152 هزار پرونده در بهزیستی استان تهران که مربوط به مددجویان است، 31 هزار پرونده به بخش خصوصی واگذار شده است.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران ادامه داد: هر پرونده برای رسیدگی در واحد مددکاری اجتماعی به اعتبار خاصی نیاز دارد و در حال حاضر به ازای رسیدگی به هر پرونده باید مبلغ 12 هزار تومان از سوی دولت به بهزیستی پرداخت شود.

 

فرار 430 دختر از خانه در 6 ماهه نخست سال

حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور بیستم دی ماه سال 96 از فرار 430 دختر از خانه و ثبت گزارش آن در اورژانس اجتماعی خبر داد.

مسعودی فرید افزود: آمار دختران فراری در سال گذشته در مجموع 12 ماه سال، کمتر از 1000 نفر بوده است و آمار سال جاری، نسبت به سال قبل تغییر محسوس و قابل ملاحظه ای نداشته است.

وی اضافه کرد: به طور معمول 90 درصد دختران فراری را افرادی شامل می‌شوند که به دلیل مشکلات و تعارضات داخل خانواده مثل اعتیاد، کمبود محبت و خلأ عاطفی و همچنین به دلیل نبود ارتباط مناسب میان والدین و فرزندان و خشونت پدر و مادر از خانه فرار می‌کنند.

 

50 درصد کودکان کار و خیابان را اتباع غیر ایرانی تشکیل می‌دهند

حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور بیست و دوم دی ماه سال 96 از آمار 50 درصدی کودکان کار با ملیت غیر ایرانی خبر داد.

وی همچنین اظهار کرد: نوع کودکان کار و خیابان به مرور زمان عوض می‌شود و در بحث ملیت این کودکان نیز، همواره با تغییر ملیت کودکان کار و خیابان مواجه هستیم.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار سازمان بهزیستی در حال حاضر 70 درصد کودکان کار و خیابان در پایتخت، ملیت غیر ایرانی دارند و آمار این کودکان طی 13 سال گذشته که آئین نامه کودکان کار و خیابان به تصویب رسیده بود، بسیار کمتر از آمار فعلی بود.

 

فرار 100 پسر از خانه در 6 ماهه نخست سال96

حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در بیست و سوم دی ماه سال 96 از ثبت گزارش فرار 100 پسر از خانه در اورژانس اجتماعی خبر داد.

وی تصریح کرد: آمار پسران فراری در کشور نسبت به دختران در ظاهر کمتر است، اما این مسئله هرگز به مفهوم بالا بودن آمار دختران فراری در واقعیت نیست، زیرا بسیاری از پسران پس از فرار از خانه به دنبال کار می‌روند و مشغول به کار می‌شوند و پس از آن خانواده‌ها نیز خیلی پیگیر این موضوع نمی‌شوند و گزارشی در خصوص فرار فرزند پسر خود از خانه به کلانتری‌ها ارائه نمی‌دهند.

فعالیت 17 هزار مهد کودک تحت نظارت سازمان بهزیستی در سراسر کشور

محمد نفریه مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور، در بیست و پنجم دی ماه سال 96 از فعالیت  17 هزار مهد کودک با مجوز سازمان بهزیستی در سراسر کشور خبر داد.

وی افزود: مهد کودک های فوق تحت نظارت سازمان بهزیستی کشور با مربیانی متخصص، انواع خدمات آموزشی را به کودکان، ارائه داده و آنها را برای ورود به مدارس و محیط های آموزشی آماده می کنند.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: در حال حاضر بیشتر مهدهای کودک در کشور، چه در روستاها و چه مهدکودک های شهرهای سایر استانها، توسط بخش خصوصی مدیریت می شوند و تقریبا می توان گفت که هم اکنون مهدکودک دولتی در کشور نداریم.

 

بازگشایی شفق با پذیرش 400 معتاد متجاهر

حمیدرضا شمسی معاونت توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران در بیست و هشتم دی ماه سال 96 از بازگشایی مجدد مرکز اقامتی ترک اعتیاد شفق و پذیرش 400 معتاد متجاهر مرد در این مرکز خبر داد.

وی اظهار کرد: طبق دستوری که در جلسات شورای هماهنگی از طرف شورا صادر شده است، قضات حکمی را به نیروی انتظامی ابلاغ می‌کنند که طرح ساماندهی و جمع آوری معتادان متجاهر باید بر اساس آن اجرا شود.

وی گفت: طبق ماده 16 قانون اصلاحیه مبارزه با مواد مخدر که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، نیروی انتظامی نسبت به جمع آوری اولیه معتادان متجاهر اقدام می‌کند و پس از آن معتادان مذکور به مراکز ماده 16 و یا به مراکز ماده 15 منتقل می‌شوند.

معاونت توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: در مجموع در استان تهران، 2 مرکز ماده 16 وجود دارد و به دستور قاضی، معتادان متجاهر پس از انتقال به این مراکز برای دوره مشخص از 3 تا 6 ماه، تحت درمان قرار می‌گیرند.

افزایش 10 درصدی مستمری مددجویان بهزیستی در سال آینده

انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور بیست و هشتم دی ماه سال 96 از افزایش 10 درصدی مستمری مددجویان تحت پوشش این سازمان در سال 97 خبر داد.

وی ادامه داد: تلاش برای پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها، کیفیت بخشیدن به خدمات تخصصی و بهره‌گیری از مشارکت‌های ارزشمند جامعه راهبردهای بهزیستی برای رشد کیفی خدمت‌رسانی به جامعه هدف است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: استفاده از مشارکت‌های ارزشمند جامعه از جمله راهبردهای اصلی دولت تدبیر و امید در بهزیستی است.

 

اعطای ۲ هزار فقره وام ۱۵ میلیون تومانی به مددجویان معلول در استان تهران

محمدرضا اسدی معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران در سی ام دی ماه سال 96 اظهار کرد: ۲۰۰۰ فقره وام اشتغالزایی ۱۵ میلیون تومانی تا پایان آذر ماه سال جاری به مددجویان معلول تحت پوشش بهزیستی استان تهران اعطا شده است.

وی ادامه داد: موعد باز پرداخت وام اشتغال ویژه مددجویان معلول تحت پوشش بهزیستی استان تهران، بلافاصله پس از دریافت است و بدون تعیین هیچ بهره ای از متقاضیان دریافت کننده وام اخذ می شود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: مددجویان معلولی که گواهی و مدرک فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای در رشته های مختلف را دارند، می توانند برای دریافت وام اشتغال بهزیستی اقدام کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، توانبخشی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۱ فروردين ۱۳۹۷
چرا باید من تحصیلکرده فوق لیسانس بیکار باشم ؟؟؟
ناشناس
۰۹:۱۱ ۱۱ فروردين ۱۳۹۷
خدا کمکشون کنه
ناشناس
۲۲:۴۷ ۱۰ فروردين ۱۳۹۷
دولت باید همه مردم ایران را بیمه تامین اجتماعی کند به شرطی که کسی که ثروتمنده از جیب خودش حق بیمه را پرداخت کنه و اونیکه فقیره دولت سهمشو پرداخت کنه تا هیچ ایرانی فقیر و نیازمندی نداشته باشیم
یا علی