سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سابق پارلمان کردستان عراق:

همه‌پرسی سبب تنزل جایگاه کُردهای عراق در این کشور و جهان شد

رئیس سابق پارلمان منطقه کردستان عراق اعلام کرد برگزاری همه‌پرسی جدایی اقلیم کردستان سبب تنزل جایگاه کُرد‌های عراق در این کشور و جامعه بین‌المللی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان پایگاه اینترنتی سومریه نیوز در گزارشی نوشت: یوسف محمد، رئیس سابق پارلمان منطقه کردستان عراق، روز گذشته اعلام کرد برگزاری همه‌پرسی برای جدایی کردستان سبب «تنزل» جایگاه کُردهای عراق در این کشور و جامعه بین المللی شد. وی همه‌پرسی را «اوج شکست» دولت کردستان توصیف کرد.

دفتر رسانه ای یوسف محمد در بیانیه ای اعلام کرد: وی با ماریان زومبولف، مشاور سیاسی فرستاده سازمان ملل متحد دیدار کرد. دو طرف در این دیدار درباره روند انتخابات آینده عراق و نقش سازمان ملل متحد در این انتخابات و روابط بین منطقه کردستان و بغداد گفتگو کردند. این بیانیه افزود: یوسف محمد بر نقش سازمان ملل متحد در نظارت بر انتخابات منطقه کردستان و عراق تاکید کرد و افزود:موضوع تقلب تهدیدی برای انتخابات و فرایند دمکراسی است.

یوسف محمد که یکی از مسئولان جنبش التغییر به شمار می رود، افزود پس از سال 2010 شمار کرسی کُردها در عراق کاهش یافت، اما کُردها هنوز از نقش فعالی برخوردارند.

در پایان این گزارش آمده است پس از برگزاری همه پرسی جدایی کردستان عراق در بیست و پنجم سپتامبر گذشته، منطقه کردستان از بحران سیاسی داخلی و اقتصادی رنج می برد و روابط بین دولت مرکزی و کردستان تیره شده است.
انتهای پیام/

اظهارات یوسف محمد درباره پیامدهای منفی همه‌پرسی جدایی کردستان عراق

برچسب ها: عراق ، انتخابات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.