سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

از تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی برای مدارس تیزهوشان تا حذف کنکور هنرستانی

آموزش و پرورش در هفته گذشته با رویداد‌های متنوعی مواجه بوده که به برخی از این اخبار اشاره می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری همچون تصمیم نهایی شورای عالی انقلاب فرهنگی بعد از عید برای مدارس تیزهوشان، حذف کنکور به هنرستانی‌ها رسید و دایر بودن مدارس تا ۲۸ اسفند همراه بوده است.

تصمیم نهایی شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره سمپاد، بعد از عید

محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه یکصدوچهارمین جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در خصوص وضعیت مدارس تیزهوشان، گفت: موضوع مدارس تیزهوشان، سمپاد و باشگاه پژوهشگران یک موضوع ملی است و شورای عالی انقلاب فرهنگی مرجع تصمیم‌گیری نهایی در این زمینه است.

مخبر دزفولی با بیان اینکه اظهار نظر شخصی افراد در خصوص وضعیت مدارس تیزهوشان نادرست است، گفت: تا مسائل مربوط به موضوع مدارس تیزهوشان در شورا بررسی نشود، اظهار نظرهای شخصی نادرست است، اینکه کسی مثبت بگوید یا به شکل منفی اظهار نظری کند یا با این موضوع مخالفت داشته باشد، درست نیست.

وی با بیان اینکه شورا هیچ تصمیم نهایی در خصوص وضعیت مدرسه تیزهوشان نگرفته است، اظهار کرد: ان‌شاءالله تصمیمات نهایی در این زمینه بعد از پایان تعطیلات نوروزی گرفته خواهد شد.

حذف کنکور به هنرستانی‌ها رسید

محسن حسینی مقدم مدیر کل دفتر آموزش فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش درباره تعیین تکلیف کنکور هنرجویان در سال‌های آینده عنوان کرد: با توجه به تغییر و تحولات نظام آموزشی سال گذشته از 41 رشته هنرستانی نزدیک به 31 رشته بدون کنکور و با شرط معدل پذیرش دانشجو انجام دادند و امسال هم قرار بر این شده تا به طور کلی تمام رشته‌ها بدون کنکور برگزار شوند.

وی ادامه داد: در سال 97 هنرجویان بدون کنکور و صرفا با سوابق تحصیلی در دانشگاه‌ها پذیرفته می‌شوند و تمام ظرفیت‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای این منظور در نظر گرفته شده است.

حسینی مقدم تصریح کرد: البته علاوه بر دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، دانشگاه‌های علمی و کاربردی و سما هم پذیرش دانشجو را در دستور کار داشتند اما اکنون آمادگی کامل دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای این فرصت را فراهم می‌کنند تا تمام هنرجویان امکان تحصیل در دانشگاه‌ها را داشته باشند.

مدارس تا ۲۸ اسفند دایر هستند

سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، در خصوص آخرین روز کار مدارس، عنوان کرد: مدارس تا آخرین روز فعالیت خواهند داشت.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه زمان زیادی تعطیلات در طول سال تحصیلی داشتیم، از خانواده‌ها و همکارانم می خواهم برای باز بودن مدارس مشارکت بیشتری داشته باشند.

بطحایی درباره ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به موضوع حذف مدارس سمپاد، عنوان کرد: در این مورد به زودی اطلاعیه‌ای توسط روابط عمومی وزارتخانه منتشر خواهد شد.

فقر حرکتی، جوانان و نوجوانان را تهدید می‌کند

مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با انتقاد از پدیده فقر حرکتی اظهار کرد: هزاره سوم، دنیا را با این مشکل مواجه کرده است و رشد فناوری‌ نوجوانان و جوانان را به سمت بی تحرکی سوق داده است.

وی ادامه داد: تحرک در مناطق شهری بسیار محدود است، در حالی که برای توازن در ابعاد شناختی، روحی و جسمی تلاش شئونات فرد در گیر مشکلات جسمی و روحی ناشی از این سکون نباشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: آمادگی جسمانی و سواد حرکتی نسل امروز شرایط مناسبی ندارد و بیماری‌هایی که زمانی در دوره میانسالی بروز می کرد، اکنون به دوره جوانی منتقل شده است.

اجازه ندهیم در رویکرد رسانه‌ای ناامیدی به جامعه تزریق شود

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان اظهار کرد: جوان امروز انتظاراتی از ما دارد که باید دید چقدر توانسته ایم در این زمینه موفق شویم و با نسل جدید ارتباط داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در برخی نقاط کشور هنوز دختران بازمانده از تحصیل داریم، تصریح کرد: باید این عقب ماندگی ها جبران شود، همچنین برخی دختران به دلیل فاصله مدرسه از روستا مجبور به ترک تحصیل می شوند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان با اشاره به جریان های سازمان یافته در جامعه گفت: جریان سازمان یافته ای تلاش می کند ناامیدی را به جامعه القا کند تا بگویند هر تغییری که به سمت نشاط اتفاق می افتد و گروهی که بخواهند از حقوق مدنی دفاع کنند با آنها برخورد می شود و در رویکرد رسانه‌ای هم نباید اجازه داد ناامیدی به جامعه تزریق شود.

ساعت نماز در برنامه کاری مدارس قرار گرفت

محمد رضا مسیب زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در برنامه روی خط خبر درباره اقامه نماز در مدارس کشور، عنوان کرد: با توجه به اهمیت اقامه نماز جماعت در مدارس سند جامع اقامه نماز در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۰هزار روحانی به اقامه نماز جماعت در مدارس می‌پردازند، ادامه‌ داد: از میان ۱۰۵هزار مدرسه در ۶۵هزار مدرسه اقامه نماز جماعت داریم و باید بدانیم بسیاری از مدارس با جمعیت های کم دانش آموز فعالیت می کنند که در این مدارس اقامه نماز جماعت نداریم.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز تصریح کرد: همواره شعار ما در آموزش و پرورش نماز جماعت بوده است و بر این اساس نیم ساعت زمان اقامه نماز در مدارس در نظر گرفته شده است که این زمان جدای از ساعت درسی دانش آموزان بوده تا به روند آموزشی صدمه نزند.

عزم جدی آموزش و پرورش برای عملیاتی کردن سند تحول بنیادین

مهدی نوید ادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش درباره مصوب شدن زیرنظام‌های سند تحول بنیادی و برنامه‌های سال ۹۷ در این مورد عنوان کرد: بخش‌های مختلف وزارت آموزش و پرورش برای عملیاتی کردن سند تحول بنیادی وارد عمل شدند و عزمی جدی برای این مهم داریم.

وی با اشاره به تصویب ۴ زیر نظام از ۶ زیر نظام سند تحول بنیادی افزود: ۲ زیر نظام منابع مالی و نیروی انسانی باقی مانده است که باتوجه به تحقق عزم جدی برای اجرای سند تحول بنیادی این زیر نظام در اولویت تصویب قرار دارد.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: ۲ زیر نظام باقی مانده هنوز مصوب نشده است، اما در کمیسیون‌های کارشناسی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا در سال ۹۷ آن را به تصویب برسانیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.