سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح سامانه الکترونیک استحقاق سنجی درمان در شیراز

سامانه الکترونیک استحقاق سنجی درمان در شیراز به بهره برداری رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاح این طرح گفت: طرح استحقاق سنجی درمان در چهار استان فارس، مازندران، کرمان و البرز اجرا می‌شود و بر اساس آن از این پس کد ملی افراد به جای دفترچه بیمه آن‌ها برای درمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: این طرح با بیمه سلامت در بیمارستان‌های دولتی آغاز شده و درآینده مشمول سایر بیمه‌ها در بیمارستان‌های خصوصی هم خواهد شد.

جان بابایی بیان کرد: با اجرای طرح استحقاق سنجی درمان پرونده بیمه‌ای بین بیمه گذاران و بیمارستان به اشتراک گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: مردم با این طرح طبق استاندارد‌های جهانی از خدمات درمانی استفاده می‌کنند و اگر برای شخصی بیش از حد نیاز موارد درمانی تجویز شود جلوی آن گرفته می‌شود.

جهانگرد معاون وزیر ارتباطات نیز گفت: بستر شبکه‌ای و کامپیوتری برای اجرای طرح مهیا شده و به تدریج بانک اطلاعات پشتیبان سلامت تکمیل و این طرح به صورت یکپارچه در کشور اجرا می‌شود.

وی افزود: مردم اکنون می‌توانند هم با دفترچه و هم کارت ملی خدمات بیمه‌ای دریافت کنند، اما تا پایان سال ۹۷ تنها با کارت ملی باید از خدمات بیمه استفاده و به مرور دفترچه‌های بیمه حذف شود.

با اجرای این طرح هر فرد تنها از یک بیمه باید استفاده کند و کسانی که تحت پوشش دو بیمه هستند یکی از بیمه هایشان حذف می‌شود.
انتهای پیام/ر

آغاز طرح استحقاق سنجی درمان در شیراز

برچسب ها: درمان ، بیمه سلامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.