سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قاتل نامرئی روان تهرانی‌ها در چهارشنبه سوری افزایش یافت

معمولا صدای انفجار به دلیل لحظه‌ای بودن روی ماکزیمم تراز صوت اثرگذار است بنابراین در شب چهارشنبه سوری صدای انفجار‌ها بیشینه تراز صوت را ۶ دسی‌بل نسبت به روز‌های قبل افزایش داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛الهام کریمی ضمن تشریح اثر انفجار‌های چهارشنبه سوری بر آلودگی صوتی تهران اظهار کرد: روز شنبه (۱۹ اسفند) میانگین تراز صوت شبانه ۶۷/۰۵ دسی‌بل، مقدار بیشینه صوت ۸۱/۱۳ دسی‌بل و مقدار کمینه آن با احتساب کلیه ایستگاه‌های صوتی ۶۰/۳۲ دسی‌بل بود.

وی ادامه داد: روز یکشنبه (۲۰ اسفند) نیز میانگین تراز صوت شبانه ۶۷/۸۷، مقدار بیشینه ۸۳/۱۹ و مقدار کمینه صوت ۶۰/۱۵ بود.

این کارشناس صوت شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه روز دوشنبه (۲۱ اسفند) میانگین تراز صوت شبانه در شهر تهران با احتساب کلیه ایستگاه‌های صوتی ۶۷/۴۵ بود، تصریح کرد: در این روز بیشینه صوت ۸۱/۵۱ و مقدار کمینه آن ۶۰/۵۶ بود.

کریمی در ادامه گفت: روز سه‌شنبه (۲۲ اسفند) نیز میانگین تراز صوت شبانه ۶۸/۲۹ و مقدار بیشینه و کمینه آن به ترتیب ۸۳/۴۹ و ۶۰/۹۲ دسی‌بل بود.

وی با اشاره به اینکه تراز شبانه ۹ ساعته است و از ۲۲ تا ۶ صبح اندازه‌گیری می‌شود، اظهار کرد: از این رو میانگین تراز صوت شبانه روز چهارشنبه (۲۳ اسفند) که از ساعت ۲۲ سه‌شنبه تا ۶ صبح چهارشنبه اندازه‌گیری شده است، عدد ۶۹/۴۵ دسی‌بل را نشان می‌دهد که نسبت به روز‌های قبل حدود ۲ دسی‌بل افزایش یافت همچین مقدار بیشینه صوت در این روز ۸۹/۷۰ دسی‌بل است که حدود ۶ دسی‌بل نسبت به روز‌های قبل افزایش داشت.

این کارشناس صوت شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: مقدار کمینه صوت در این روز نیز ۶۰/۵۱ دسی‌بل اندازه گیری شده است.

کریمی در پایان گفت: استاندارد تراز صوت شبانه برای مناطق مسکونی ۴۵ دسی‌بل است.

اثیر آلودگی صوتی بر جسم و روان انسان کم از آلودگی هوا نیست و این نوع آلودگی سبب ابتلا به سردرد، ناراحتی عصبی، کاهش شنوایی، زخم معده، افزایش فشار خون و. می‌شود.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

تاثیر آلودگی صوتی بر بدن انسان

برچسب ها: حوادث ، روانشناسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.