سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بنیاد شهید و امور ایثارگران در هفته ای که گذشت؛

پیکر 118 شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس وارد شلمچه شد+تصاویر/هدف امروز دشمن بمباران عقاید مردم و به ویژه جوانان است

مهم‌ترین اخبار و رویدادهای بنیاد شهید و امور ایثارگران از تاریخ هفدهم تا بیست و چهارم اسفند ماه را با یک کلیک مشاهده کنید.

 

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بنیاد شهید و امور ایثارگران در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در این بسته خبری به آن می پردازیم.

 

هدف امروز دشمن بمباران عقاید مردم و به ویژه جوانان است

صغری نان پرداز مادر شهیدان محمدرضا و محمود حقیقی در مراسم روز بزرگداشت شهدا  به بیان سخنانی در رسای شهدا پرداخت.

مادر شهیدان حقیقی اظهار کرد: هدف اصلی دشمن امروز، بمباران عقاید و افکار مردم و به ویژه بمباران عقاید جوانان کشور است.

وی در ادامه تصریح کرد: برگزاری مراسم بزرگداشت شهدا، ما را به این فکر می‌برد که پس از گذشت حدود ۴۰ سال از شهادت فرزندانمان، چقدر به یاد آنها و اهداف والایشان هستیم.

مادر شهیدان حقیقی یادآور شد: یاد شهدا بودن، امروز در تحقق بخشیدن به اهداف آنها که به دنبال سرافرازی و سربلندی انقلاب اسلامی بودند، خلاصه می‌شود و شهدا رفتند تا اسلام بماند، رفتند تا ایران بماند و ایران و ایرانی بتواند در مقابل مستکبران، بایستد.

مادر شهیدان حقیقی اضافه کرد: پدران شهدا، ابراهیم وار فرزندان خود را اسماعیل گونه به مسلخ عشق فرستادند و مادران شهدا نیز، چون هاجر‌های زمانه از فرزند خود دل کندند.

 

۲۳۰ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران؛ در مراسم بزرگداشت روز شهدا، در جمع خانواده‌های شهدا اظهار کرد: از پیش از انقلاب اسلامی تا امروز ۲۳۰ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمارها، در حال حاضر ۶۳۹ خانواده دارای ۳ فرزند شهید در کشور وجود دارند، افزود:۱۰۶ خانواده دارای ۴ شهید و ۵۶ خانواده‌ دارای ۵ شهید در کشور وجود دارند که فرزندان خود را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده‌اند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: تعداد شهدای قبل از انقلاب اسلامی، حدود ۳ هزار شهید است که برخی از خانواده شهدای پیش از انقلاب، از ترس دولت وقت، فرزند شهید خود را به صورت گمنام و ناشناس دفن می‌کردند.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی تاکید کرد: ما با وجود ۱۹۰ هزار شهید جبهه‌های دفاع مقدس، ۱۷ هزار شهید ترور و حدود ۳ هزار شهید پیش از انقلاب، سرمایه گرانقدری در اختیار داریم که موجب عزت روز افزون و همچنین حفظ امنیت ملی ما می‌شود.

 

«شهدا» فداکارانی هستند که مدیون هیچ کس نیستند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم بزرگداشت روز شهدا اظهار کرد: در همه جوامع واژه‌هایی با معانی خاصی وجود دارند و برخی از کلمات از تقدس ویژه‌ای برخوردار هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: در میان همه جوامع اسلامی واژه «شهید» از تقدس خاصی برخوردار است و در ایران اسلامی هم شهدا از جایگاه و منزلت ویژه‌ای برخوردار هستند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: شهدا با فداکاری و ایثار از جان و خون خود گذشتند و به هیچ کسی مدیون نیستند و اگر چه برخی از افراد خدمات خاصی به جامعه ارائه می‌کنند، اما قداستشان به پای شهدا نمی‌رسد.

 

پیکر 118 شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس وارد شلمچه شد+تصاویر

پیکرهای این شهدا متعلق به عملیات کربلای 4، تک والفجر 8 و عملیات رمضان است و از مرز شلمچه وارد کشور شدند و مورد استقبال اقشار مختلف مردم به ویژه ایل بختیاری قرار گرفتند.

لازم به ذکر است؛ پیکرهای این شهدا تا پایان تعطیلات نوروز به معراج الشهدای شهر اهواز منتقل می‌شوند و پس از آن برای انجام مراحل شناسایی به تهران فرستاده خواهند شد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: ایثارگران ، شهدا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.