سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل دفتر فنی استانداری اردبیل؛

سرعین به عنوان پایلوت طرح مناسب سازی برای تردد معلولان انتخاب می شود

مدیرکل دفتر فنی استانداری اردبیل گفت: در سال آینده شهر گردشگری سرعین به عنوان پایلوت طرح مناسب‌سازی برای تردد معلولان و جانبازان انتخاب می شود.

موسی کنعانپور، مدیرکل دفتر فنی استانداری اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، در جلسه ستاد پیگیری مناسب سازی معلولان و جانبازان افزود: به منظور خدمت به جامعه معلولان و جانبازان مصوباتی که برای مناسب سازی خیابان ها، مساجد، مدارس، اتوبوس ها و ساختمان های اداری صورت گرفته باید پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه قشر معلولان و جانبازان باید مورد حمایت تمام دستگاه های متولی قرار گیرد گفت: تعدادی از مساجد و مدارس بصورت پایلوت توسط دستگاه های اجرایی و شهرداری ها مناسب سازی می شود تا در آینده این مورد توسعه یابد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری اردبیل افزود: در شهر سرعین که سالانه پذیرای 5 میلیون گردشگر است فضای مناسبی برای تردد معلولان و جانبازان در قالب هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، میهمان پذیرها و مکان‌های گردشگری و مجتمع‌های آبدرمانی تدارک دیده شود.

کنعانپور ضرورت فعال شدن کارگروه‌های محیط شهری را در این مجموعه یادآور شد و افزود: سازمان نظام مهندسی نیز در کنار آموزش مهندسان و ناظران تلاش می‌کند تا در تهیه نقشه و بررسی آنها برخی مسایل و موارد ضروری را مورد تاکید قرار داده تا با بهره‌گیری از ضوابط و مقررات، امر مناسب‌سازی به بهترین شکل اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه مناسب سازی باید در راستای خدمت رسانی به معلولان جسمی حرکتی و روشندل طراحی شود افزود: مناسب سازی اتوبوس ها را طبق مصوبات کشوری باید پیگیری کنیم و شرکتی با هزینه خود بصورت تهاتری اعلام آمادگی کرده تا۲۰دستگاه اتوبوس شهری را بصورت جک بالا تنظیم کند که امیدواریم شهرداری اردبیل وارد عمل شود.

انتهای پیام/ح

مصوبات کارگروه مناسب سازی پیگیری می شود

 

 

 

 

برچسب ها: معلولان ، گردشگری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.