سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توطئه‌های دشمن در جهت تخریب فرهنگی جامعه این بار با قاچاق کالا

دشمن این بار با قاچاق کالا فرهنگ جامعه را نشانه گرفته است و مبارزه با قاچاق اقدام متعهدانه همه دستگاه‌ها و اهتمام ویژه با ظرفیت اجرایی مناسب را می‌طلبد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد اسلامی استاندار مازندران در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز و شورای مبارزه با مواد مخدر استان گفت: قاچاق کالا از چالش‌های بزرگ دنیا و کشور است و این پدیده آسیب زیادی به تولید، اشتغال و سلامت جامعه وارد می‌کند.

وی قاچاق کالا را از توطئه‌های دشمن در جهت تخریب فرهنگی جامعه دانست و افزود: مبارزه با قاچاق اقدام متعهدانه همه دستگاه‌ها و اهتمام ویژه با ظرفیت اجرایی مناسب را می‌طلبد.

استاندار مازندران به حداقل رساندن آسیب پذیری را در گرو داشتن اهداف کمی دانست و گفت: نیرو‌های انتظامی، امنیتی، نیرو‌های داوطلب مردمی و بسیج از ظرفیت‌های بسیار خوب مقابله با پدیده قاچاق کالا در سطح استان هستند.

پیر فلک دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران نیز با اشاره به اینکه تامین سوخت در حوزه کشاورزی در اولویت رسیدگی به مشکلات کشاورزان قرار داردٰ، گفت: سوخت کشاورزی با دستور استاندار و همکاری دستگاه آب منطقه‌ای جهاد کشاوزی و شرکت نفت انجام شد.

وی به ساماندهی ماشین آلات کشاورزی اشاره کرد و افزود: ماشین آلات کشاورزی با عمر ۲۵ سال در مازندران پلاک گذاری می‌شوند.

پیر فلک به تامین سوخت واحد‌های ایزوگام با هماهنگی شرکت نفت اشاره کرد و گفت: سوخت واحد‌های معدن در غرب و شرق استان که دارای مجوز فعالیت هستند تامین و از فعالیت واحد‌های معدن غیر مجاز جلوگیری می‌شود.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران با بیان اینکه چاه‌های دارای پروانه تامین اعتبار می‌شوند افزود: با هماهنگی آب منطقه‌ای و تایید فنی این چاه‌ها شناسه موقتی می‌گیرند تا برای دریافت سوخت مشکلی نداشته باشند.

وی به وجود بحران آب در برخی مناطق استان اشاره کرد و گفت: کشاورزان در این مناطق به کشت جایگزین و یا کشت‌های کم آب طلب بپردازند تا سال زراعی خوبی داشته باشیم.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران فرهنگ سازی و اطلاع رسانی را از برنامه‌ها و سیاست‌های کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران در سال ۹۷ بیان کرد و افزود: با ورود مردم و اصناف دگر شاهد عرضه کالای قاچاق در سطح استان نخواهیم بود.

پیرفلک مبارزه با اولویت‌های بومی مبارزه با قاچاق کالا را از برنامه‌های کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران اعلام کرد و گفت: توجه نبود پدده قاچاق در فرآورده‌های شیلاتی به ویژه ماهیان خاویاری، عرصه‌های جنگلی و چوب در حوزه منابع طبیعی، پرندگان مهاجر ونادر در حوزه محیط زیست، کود و سم‌های تقلبی و مرکبات و گل‌های تزیینی و آپارتمانی در حوزه کشاورزی از اولویت‌های مبارزه با قاچاق کالا در سال ۹۷ است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۶ موفق به کشف و ضبط ۴۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان شدیم، افزود: ۴۲ هزار فقره پرونده در سال ۹۶ تشکیل شد.

وی با بیان اینکه امسال ۱۰ درصد افزایش کشفیات در استان داشتیم، افزود: امسال موفق به کشف ۳۰ درصدی کشفیات شدیم

حسین زادگان، معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران در آخرین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به کشف ۳ تن انواع مواد مخدر و دستگیری ۱۳ هزار نفر به تناسب جرایم گفت: ۱۶۲۹ طرح در حوزه پاک سازی مناطق آلوده در سال ۹۶ اجرا شد.
وی به رتبه دوم مازندران در حوزه مقابله، پیشگیری و بحث شیوع شناسی اشاره کرد و افزود: با اقدام خوب همه کمیته‌ها و دستگاه‌های اجرایی، انتظامی و امنیتی به رتبه ۲۰ تنزل پیدا کرد.

وی رشد ۵ درصدی در همه حوزه‌ها را از اهداف سند ۵ ساله ششم دانست و گفت: مردم، سپاه و بسیج ظرفیت خوبی برای رشد یا کاهش در حوزه‌های مختلف است.

انتهای پیام/آ

دشمن در لباس قاچاق کالا تخریب فرهنگی می کند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.