سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان:

کانون های مساجد باید کارهای فرهنگی انجام دهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت : کانون های فرهنگی هنری مساجد باید در کنار دیگر تشکلها با محوریت امام جماعت مسجد کارهای فرهنگی انجام دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمدرضا سوقندی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در همایش ربع قرن تلاش کانون مساجد در سمنان به نقش مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و گفت: مساجد یکی از ارزش هایی هستند که انقلاب اسلامی، آنها را دوباره احیا کرد همچنین باید پذیرفت که این اماکن مقدس پیش از پیروی انقلاب اسلامی کارکردی جز عبادتگاه نداشت اما با پیروزی انقلاب اسلامی، نگاه جدیدی بر فرهنگ مسجد و مسجد روی در بین اقشار مختلف جامعه به مثابه پایگاه اجتماعی انقلاب اسلامی شکل گرفت که این انسجام در قالب هدفی واحد یکی از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) شد.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان اسلام کارکرد مسجد را متوجه شده اند و در طول تاریخ سعی داشته اند مساجد را تعطیل و یا کارهای آن را محدود کنند ادامه داد: مقابله با تهاجم فرهنگی وجنگ نرم از فلسفه تشکیل وتاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

سوقندی جریان تفکر واندیشه را برای هدایت جریانات فرهنگی مهم عنوان کرد و گفت: اگر کار وفعالیتی بدون اندیشه و تفکر باشد به نتیجه وسرانجام نمی رسد.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان سمنان بر انجام کارهای خلاقانه و ابتکاری توسط فعالان واعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز تاکید و خواستار شناسایی و معرفی کانون‌های فعال در زمینه کارآفرینی و تولیدات بومی و محلی در سطح استان شد.

به گفته وی باید یک جریان عمیق،اصیل،مردمی ویک حرکت مبتنی برمنطق ومکتب قرآن واهل بیت(علیه السلام) در کانون های فرهنگی هنری مساجد شکل بگیرد.

سوقندی با بیان اینکه باید از روزمرگی وتکراری بودن کارها خوداری کرد گفت: در مساجد باید به نیاز نسل جوان توجه شود.

حدادیان مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان نیز دراین مراسم از اجرای برنامه های مختلف ویژه بیست و پنجمین سالروز تأسیس کانون های مساجد (ربع قرن تلاش) خبردادوگفت: امروز شبکه عظیم کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، یکی از وسیع‌ترین و مؤثرترین مراکز فرهنگی نظام اسلامی به شمار می‌رود که مامن و میعادگاه حضور جوانان در فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی است.

وی با اشاره به اینکه کانون‌های مساجد باهدف استفاده از ظرفیت جوانان و مردم که در حول محور مسجد زندگی می‌کنند در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری تأسیس‌شده است، تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با اجرای برنامه‌ها و طرح‌های متنوع فرهنگی هنری در راستای اهداف خود پرداخته است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان همچنین به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص بهره‌مندی از فعالیت‌های مساجد در استان‌ها نیز اشاره داشت و تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری ظرفیت مطلوبی در کنار مساجد محسوب می‌شوند که تاکنون مثمر ثمر بوده‌اند.

وی جذب جوانان با شیوه‌های جدید و توجه ویژه به نیاز نسل جوان را از رویکرد کانون‌ها برشمردوافزود: درحال حاضر ۲۴۰ کانون فرهنگی هنری مساجد استان سمنان فعالیت دارند.

انتهای پیام / ه

فعالیت ۲۴۰ کانون فرهنگی هنری مساجد استان سمنان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.