سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون میراث‌فرهنگی استان سمنان خبر داد;

برپایی 21 بازارچه نوروزی صنایع دستی در استان سمنان

21 بازاراچه نوروزی صنایع دستی در نقاط مختلف استان سمنان در حال راه اندازی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، جعفر صفاخواه معاون صنایع دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: در 21 بازارچه و 206 غرفه صنایع‌دستی در ایام نوروز، سوغات و صنایع‌دستی استان سمنان ارائه می شود.

وی هدف از راه اندازی این بازارچه‌ها را ، حمایت از هنرمندان صنایع دستی و استقبال شایسته از مسافران نوروزی و عرضه صنایع دستی و سوغات استان سمنان به مسافران و گردشگران عنوان کرد.

وی تصریح کرد : در این غرفه‌ها، صنایع‌دستی رایج استان شامل سفال و سرامیک، بافته‌های داری شامل گلیم، جاجی، گلیچ، تولیدات نساجی، نازک‌کاری چوب، قلمزنی روی فلز، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، زیور آلات سنتی و غیره ارائه می‌شود.

صفاخواه با بیان اینکه در بسیاری از غرفه‌ها، کارگاه زنده تولید صنایع‌دستی برپا می‌شود، افزود: در نظر است تجربه تولید صنایع دستی برای بازدیدکنندگان و گردشگران فراهم شود.

وی با اشاره به برگزاری تور کارگاه گردی در ایام نوروز، گفت: مسافران نوروزی با شرکت در تورهای کارگاه گردی از نزدیک با فرایند تولید محصولات صنایع دستی آشنا می‌شوند و زمینه خرید مستقیم از کارگاه ها نیز فراهم می شود.

گفتنی است ، چهار هزار و 500 هنرمند صنایع دستی در استان سمنان مشغول تولید و فعالیت در 52 رشته صنایع دستی هستند.

انتهای پیام / ه

ارائه صنایع‌دستی استان سمنان در ایام نوروز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.