سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در جمع خبرنگاران صورت گرفت؛

پاسخ نجفی به علت استعفایش/ 46 واگن جدید به مترو تهران افزوده شد

شهردار تهران با بیان علت استعفایش گفت: امروز 46 واگن به سیستم ریلی مترو تهران اضافه می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد علی نجفی شهردار تهران صبح امروز با حضور در ایستگاه مترو صادقیه از 28 واگن جدید و 16 واگن اورهال بهره‌برداری کرد.

وی پیش از بهره‌برداری از این تعداد واگن با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مجموع 46 واگن جدید در سیستم مترو تهران بهره‌برداری می‌شود که 28 واگن آن کاملا جدید است و بقیه مورد بازسازی اساسی قرار گرفته‌اند.

نجفی با بیان اینکه مهمترین مشکل شهرداری در بخش حمل و نقل، مشکل کمبود ناوگان است، گفت: اگرچه زیرساخت‌ها قابل قبول است، اما در بخش ناوگان خیلی کمبود داریم، به طوری که در بخش اتوبوسرانی ناوگان ما فرسوده است و باید تغییر پیدا کند و دچار کمبود هم هستیم.

شهردار تهران در خصوص وضعیت ناوگان مترو تصریح کرد: در حال حاضر یک هزار و 300 واگن در مترو مسافران را جابه‌جا می‌کنند، در حالی که این رقم باید به دو برابر افزایش پیدا کند و از این جهت یک کمبود اساسی داریم و در اتوبوسرانی و مترو مشکل اساسی ما کمبود منابع مالی است.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران منابع مالی کافی در اختیار ندارد، خاطر نشان کرد: دولت هم در این باره آن طور که باید حمایت کند، حمایت نکرده است.

نجفی تصریح کرد: اخیرا برای خرید 600 واگن جدید با یک شرکت چینی مذاکرات و مناقصه‌ای انجام شده است و در اوایل سال 97 قرارداد بسته می‌شود.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه واگن‌های مترو گران قیمت است، گفت: هر واگن طبق مناقصه‌ای که انجام داده‌ایم حدود یک میلیون و 100 هزار یورو قیمت دارد که به عبارتی بیش از 5 هزار میلیارد تومان قیمت هر واگن مترو است و اگر تمام بودجه سال 97 شهرداری تهران را بخواهیم واگن مترو بخریم، فقط 3 واگن می‌توان خرید، لذا دولت باید کمک کند.

وی افزود: در مورد این 630 واگن دولت کمک کرده است و با ضمانت دولت فاینانس آن انجام خواهد شد.

نجفی با اشاره به اعلام شرکت خارجی تصریح کرد: بر این اساس 23 ماه طول می‌کشد تا واگن‌های جدید به تهران تحویل داده شود، البته ما در کنار آن قرارداد امیدواریم قراردادهای دیگری با برخی شرکت‌های دیگر هم ببندیم و موضوع خرید واگن‌های مترو را سریع‌تر به سرانجام برسانیم.

شهردار تهران ادامه داد: همان طور که امروز 46 واگن وارد سیستم مترو می‌شود، از نیمه دوم سال 97 هم تعدادی از واگن‌های جدید را وارد سیستم مترو خواهیم کرد.

وی در پایان در پاسخ به سوالی در خصوص علت استعفایش گفت: بهتر آن باشد که سر دلبران؛ گفته آید در حدیث دیگران.

انتهای پیام /

صحبت‌های نجفی در مراسم بهره برداری از 28 واگن جدید در مترو صادقه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۳۵ ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
عجب
ناشناس
۱۴:۲۳ ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
ایشون یه آدم سیاسی است تا اجرایی!
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
کلا عرضه قبول مسئولیتی را ندارد.
اون زمان که برای وزارت ار نمایندگان مجلس رای اعتماد نگرفت حالا که خود شورای شهر او را به این سمت برگزیدند چرا شانه خالی میکند؟؟؟
بیماری بهانه است.
ناشناس
۰۷:۳۰ ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
این که خیلی وقته مریضه
چرا بهش مسعولیت میدن؟!!!
ناشناس
۰۶:۵۵ ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
خیلی متاسفم برای شما آقای نجفی شهردار.
احمد
۰۱:۴۱ ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
شهرداری که یک جمع ساده را بلد نیست بهتره بره اکابر....خدا مریض های صندلی های کار سخت را شفا بده که .کار هر کس نیست خرمن کوفتن
سیامک
۰۱:۰۲ ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
قبول مسئولیت از طرف ایشان خود معظلی است
استعفا دادن ایشان علی رغم اینکه هیچ کار مفیدی انجام نداده و فقط جو سازی نمودند نیز باعث بی اعتمادی مردم به مسئولین اجرایی کشور بود
دلیلی که برای استعفا ارائه داده اندخود دلیل محکمی است بر بی مسئولیتی جنین مسئولین اجرایی

انشاالله من بعد شاهد چنین مسئولینی نباشیم چه سیاستگزار چه اجرایی
ملت بزرگوار و نجیب ایران شایسته بهترین ها میباشند
ناشناس
۲۳:۴۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
اینهمه دلسوزوانقلابی وتحت امرولایت فقیه وجودداره اونوقت یکی که ....
جانباز
۰۸:۴۳ ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
احسنت
ناشناس
۲۳:۴۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
اینهمه دلسوزوانقلابی وتحت امرولایت فقیه وجودداره اونوقت یکی که ....
ناشناس
۰۸:۴۳ ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
درودبه شرفت
ناشناس
۲۲:۵۱ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
انشا الله خداوند تمام مریضارو شفا بده
ناشناس
۲۲:۵۱ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
انشا الله خداوند تمام مریضارو شفا بده
ناشناس
۲۲:۱۳ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
تعدادواگن ها هنوزه زیاد نشده !
ناشناس
۲۲:۰۴ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
بنده خداکارگران بیکارشدن درشرکت های واگن سازی
مجید
۲۲:۰۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
این واگنها که دوره قبل خریداری و وارد شده
ناشناس
۲۱:۵۵ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
46 تا واگن وارد شده ؟؟؟؟
ناشناس
۲۱:۴۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
من برای جناب نجفی آرزوسی موفقیت و سربلندی دارم هرجا که هستند موفق باشند
ناشناس
۲۲:۵۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
چرا هنوزمشکلات شهر تهران رسیدگی نشده
ناشناس
۱۹:۵۲ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
مگه واگن نداریم . ؟
ناشناس
۱۹:۴۴ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
سلام ، با این همه متخصص بیکار ، با وجود کارخانه های واگن سازی تهران و اراک ، و لزوم اشتغال چرا شهردار و مسؤلین شورای شهر نگاهشان به خارج است؟ چرآ واگن ایرانی تولید نمیکنید؟ اگر واگنهای ایرانی به مراتب بدتر هم باشد و زمان بر باز هم باید این کمبودها از داخل ایران تهیه شود تا هم نیاز داخلی بر طرف شود و هم صنایع رشد کنند
ناشناس
۰۷:۱۹ ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
انگار یادمون رفته اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، فکر کنید "پول نداریم از خارج بخریم""هر واگن پنج هزار میلیارد تومن بی زبون به خارجی بدیم برای یک واگن!؟""ایرانی بی کار و بی پول باشه"باید خودمون بسازیم اصلا نخرید از خارج.هر واگن قیمت چند تا ماشین پول میدیم
ناشناس
۱۰:۴۴ ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
موافقم یه اینکه جوانان روی کار بیاییند
ناشناس
۱۹:۱۹ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
تهران تمام ایران نیست هزینه رفاه تهران را باید تمام ایران پرداخت کند
ناشناس
۱۸:۴۱ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
خاطر بیماری قلبی بنده خدا مجبور شد استعفا بده .
ناشناس
۱۸:۳۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
قيمت واگن حدود یک میلیون و 100 هزار یورو!!؟؟
ناشناس
۱۸:۳۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
قيمت واگن حدود یک میلیون و 100 هزار یورو!!؟؟
علی
۱۷:۴۷ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
حدود یک میلیون و 100 هزار یورو قیمت دارد ؟!!!!!
مگه میشه آخه ؟!
ناشناس
۱۷:۴۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
شهردار خوبی است .ارزوی سلامتی برای شهردارعزیزم دارم
ناشناس
۰۷:۲۰ ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
استعفا دادند
ناشناس
۱۶:۴۲ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
چرا هنوز مشکلات شهر تهران حل نشده ؟؟؟
تعدادواگن ها هنوزه زیاد نشده !
ناشناس
۱۶:۴۲ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
بعضی خیابان ها اینقدر گودال است هر ماشینی تردد میکنه تصادفی صورت می گیره چرا آسفالت نمیکنند
ناشناس
۱۶:۴۲ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
بعضی خیابان ها اینقدر گودال است هر ماشینی تردد میکنه تصادفی صورت می گیره چرا آسفالت نمیکنند
ناشناس
۱۶:۲۲ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
بهتر نیست یه بررسی ونظارت بشه ؟
ناشناس
۱۵:۳۴ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
یا خدا مغزم سوت کشید
ناشناس
۱۵:۳۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
بنظرم پنج هزار میلیارد تومان برای یک جعبه متحرک پول هنگفتی چرا شهرهایی با اینهمه زیر ساخت و یا امکانات نتوانند واگن بسازند
بختیاری
۱۵:۲۶ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
واقعا جای تاسف داره که هر واگن مترو پنج هزار میلیارد تومان ارز از این کشور خارج می کنه و خودمان زیرساختها را برای تولید این واگنها در کشور فراهم نکنیم و نتوانیم بسازیم مگه‌ هر واگن چه تکنولوژی خاصی میتونه داشته باشه
ناشناس
۰۱:۳۹ ۲۵ اسفند ۱۳۹۶
اون اشتباه کرده شما چرا باور می کنید؟
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
باعرض سلام،یک میلیون ویکصد هزاریورو ضربدر، یورو،شش هزارتومان میشود شش میلیارد و ششصدمیلیون تومان
محمدمبرا
۱۴:۴۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
باعرض سلام،یک میلیون ویکصد هزاریورو ضربدر، یورو،شش هزارتومان میشود شش میلیارد و ششصدمیلیون تومان
ناشناس
۲۰:۵۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
مگه میشه !
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
چرا هنوزه تعداد واگن های مترو افزوده داده نشده ؟
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
حداقل اجازه میداد تا سال بعد استعفا میداد
ناشناس
۰۸:۴۶ ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
عجب!
ناشناس
۱۴:۲۸ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
استعفای ایشان فقط به خاطره بیماری قلبی اوست ؟!!!!!
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
ازدحام وشلوغی واگن مترو فوق العاده زیاد اصلا جای نفس کشیدن نیست
علی
۱۴:۱۷ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
ازدحام وشلوغی واگن مترو فوق العاده زیاد اصلا جای نفس کشیدن نیست
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
46 واگن جدید به مترو افزوده شد؟؟؟
مگه داریم !!!
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
چرا هنوز مشکلات شهر تهران حل نشده ؟
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
برای ایشان آرزوی سلامتی دارم
ناشناس
۱۳:۳۲ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
46 واگن جدید!!
چرا پس اضافه نشده هنوز ؟!!
رامین
۱۳:۱۴ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
حدود یک میلیون و 100 هزار یورو قیمت دارد ؟!!!!!که به عبارتی بیش از 5 هزار میلیارد تومان قیمت هر واگن مترو است
1100 میلیون یورو با احتساب یورو 6000 تومن میشه هر واگن 6 میلیارد و 600 میلیون نه 5هزار میلیارد !!
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
یک میلیون و 100 هزار یورو برابر 5 میلیارد تومان است نه 5 هزار میلیارد تومان