سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رویدادهای مهم افغانستان در 24 ساعت گذشته

شش کشته و زخمی حمله انتحاری در«هلمند»، درخواست شورای علماء از طالبان برای پذیرش صلح، بازداشت یک گروه پنج نفری تروریست ها در کابل و برگزاری نمایشگاه صنایع دستی زنان در کابل از رویدادهای مهم خبری 24 ساعت گذشته در افغانستان است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شش کشته و زخمی حمله انتحاری در«هلمند»، درخواست شورای علماء از طالبان برای پذیرش صلح، بازداشت یک گروه پنج نفری تروریست ها در کابل، جلوگیری از حمله انتحاری در «خوست» و برگزاری نمایشگاه صنایع دستی زنان در کابل از رویدادهای مهم خبری 24 ساعت گذشته در افغانستان است.

**شش کشته و زخمی در حمله انتحاری در «هلمند»
«عمرزواک» سخنگوی استانداری هلمند افغانستان اعلام کرد که دو پلیس مرزبانی در حمله انتحاری در شهرستان «نادعلی» کشته و 4 تن دیگر زخمی شدند. این حمله پیش از ظهر روز چهارشنبه در منطقه «سید آباد» در شهرستان نادعلی به پایگاه پلیس مرزی رخ داد. طالبان مسئولیت این حمله را برعهده گرفت و ادعا کرد که در این حمله تعداد زیادی ازنیروهای پلیس کشته و زخمی شده اند.
**درخواست شورای علمای افغانستان از طالبان برای پبوستن به گفت و گوهای صلح
شورای سرا سری علمای افغانستان با انتشار اطلاعیه ای از گروه طالبان خواست که به بسته پیشنهادی دولت برای صلح لبیک گفته و گفت وگو را برای تامین صلح اغاز کنند. در اطلاعیه آمده است که تمام خواسته های طالبان در این پیشنهاد از تغییر قانون اساسی و شناخته شدن آنها به عنوان حزب سیاسی وجود دارد و دیگر بهانه ای برای جنگ باقی نمانده است. شورای علما آورده است که طالبان برای تداوم جنگ ، نظامیان خارجی را بهانه کرده اند و این گروه باید دست از بهانه بردارند و در گفت وگو حاضر شوند.

**بازداشت گروهی پنج نفری تروریست ها در کابل 
اداره امنیت ملی افغانستان با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که یک گروه پنج نفری از تروریست ها را در منطقه «پنجم» در غرب شهر کابل دستگیر کرده اند. در این اطلاعیه آمده است که «نیازمحمد»، «محمد آغا»، «محمد نسیم»، «محمدزمان» و «حبیب الله» در بازجویی های اولیه اعتراف کرده اند که توسط «قاری خالد» یکی از فرماندهان طالبان به صف این گروه پیوسته اند. آنان گفته اند که قصد داشتند تا با استفاده از بمب های مغناطیسی نیروهای دولتی را هدف قرار دهند.

**جلوگیری از حمله با خودرو بمب گذاری شده در «خوست»
وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که با کشف دو خودرو بمب گذاری شده از حملات خطرناکی در استان جنوبی خوست جلوگیری شده است. وزارت دفاع افزوده است که این دو خودرو در شهرستان «موسی خیل» کشف و بدست نیروهای ارتش افتاد و شش تروریست نیز در ارتباط با آن دستگیر شده اند. این وزارتخانه گفته است که از این افراد شش قبضه سلاح نیز بدست آمده است.

**برگزاری نمایشگاه صنایع دستی «نوروزی» زنان در کابل
نمایشگاه صنایع دستی زنان افغانستان به نام روز بین المللی زن و بازار نوروزی در «باغ بابر» در کابل با حضور مقامات بلند پایه دولتی برگزار شد. در این نمایشگاه 130 زن محصولات دستی خود را از مناطق مختلف کشور به نمایش گذاشتند و این نمایشگاه در روزهای نوروز به روی مردم باز است. «الهه شاهین» رئیس اداره توسعه صادرات وزارت تجارت و صنایع افغانستان، در این نمایشگاه گفت که برای راهیابی محصولات زنان افغان به بازارهای جهانی، علامت تجارتی مشخص تهیه شده که بزودی معرفی خواهد شد. «مجیب الرحمان کریمی» وزیر احیا و انکشاف دهات افغانستان نیز، در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت که هدف از راه اندازی این نمایشگاه، معرفی صنایع دستی زنان، بهبود وضعیت اقتصادی زنان، بازاریابی برای محصولات آنها و معرفی صنایع دستی به عنوان نمایه های فرهنگ مناطق مختلف کشور است.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.