سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماندگاری انقلاب اسلامی با زبان هنر

رییس حوزه هنری مازندران گفت:ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی ایران با زبان هنر ماندگار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سینا دلشادی رییس حوزه هنری مازندران در این نشست هم اندیشی مسئولان فرهنگی مازندران برای هفته هنر انقلاب با اشاره به چهل سالگی انقلاب و نقش حوزه هنری در قبال این رخداد تاریخی گفت: حوزه هنری امروز نقش ویژه و مهمی در فرهنگ انقلاب دارد، آنطور که رهبر معظم انقلاب حوزه هنری را امید هنر انقلاب خطاب می‌کند و این به خوبی میزان مسئولیت این نهاد برخواسته از انقلاب را روشن می‌کند.

وی افزود: حوزه هنری از دیرباز سالگرد شهادت سید مرتضی آوینی را که خود برخواسته از همین نهاد (حوزه هنری) و این مکتب (انقلاب) بوده بعنوان روز هنر انقلاب برنامه‌هایی را برگزار می‌کرد که اکنون چند سالی است ۲۰ تا ۲۷ فروردین را به عنوان هفته هنر انقلاب اسلامی در برپایی برنامه‌هایی با این مضمون عالی همت می‌کند.

سینا دلشادی گفت: جایگاه شهید آوینی به عنوان یک هنرمند متعهد، یک تحلیل گر هوشیار (که امروز بسیاری از پیش بینی‌های زمان حیات وی درباره مسائل اجتماعی و سیاسی و فرهنگی به وقوع پیوسته) و یک مصلح اجتماعی است.

رییس حوزه هنری مازندران افزود:هفته هنر انقلاب اسلامی می‌تواند یک شاخص برای هنر انقلابی در کشور باشد و فرصتی که ا. رزش‌های انقلاب و نظام اسلامی ما با زبان هنر ماندگار شود که این علاوه بر حوزه هنری، همراهی و همکاری سایر دستگاه‌های اداری و اجرایی و فرهنگی استان را می‌طلبد

عیسی قاسمی طوسی مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران نیز گفت: انتظار می‌رود با هماهنگی و همکاری جدی و مستمر دستگاه‌های فرهنگی استان، برنامه‌های مربوط به هفته هنر انقلاب، متمرکز، پرقدرت و اثر گذار به انجام برسد و دستگاه‌های فرهنگی با هدف بستر سازی این رخداد در استان به کمک هم بشتابند.
حسین زادگان معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران، ضمن قدردانی از برنامه ریزی و طراحی برنامه‌های اجرایی هفته هنر انقلاب اسلامی توسط حوزه هنری استان با تاکید بر اینکه نشست‌های مسئولان استان باید به خروجی مطمئن ختم شده و آثار آن در جامعه دیده شود گفت: برخی آمار‌های نگران کننده و آسیب‌های اجتماعی باید با فعالیت فرهنگی کاهش یابد.

وی با تاکید بر اینکه امروز شرایط نسبت به گذشته تغییرات چشمگیری داشته و باید ما و برنامه‌ها و تصمیمات ما نیز به روز باشد، افزود: فضای مجازی یکی از نقاط مهم نگرانی امروز می‌باشد که باید با درایت دستگاه‌های فرهنگی و تولید خوراک و برنامه‌های مناسب به یک فرصت تبدیل شود که خوشبختانه در برنامه هفته هنر انقلاب حوزه هنری نیز به این نکته توجه شده.

وی با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد شهید آوینی و تکرار ناپذیری آن شخصیت برجسته، همه فعالیت‌ها در جهت شناساندن اندیشه و افکار وی را یک وظیفه مهم و نمونه فعالیتی اثر گذار برشمرد.

اعضای ستاد گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی مازندران در ادامه با نشست‌های داخلی و برنامه ریزی و هماهنگی خود را برای همکاری با حوزه هنری استان در هفته هنر انقلاب سال آینده ۲۰ تا ۲۷ فروردین ۹۷ آماده کنند.

انتهای پیام/آ

انقلاب اسلامی با زبان هنر ماندگار می شود

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.