سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی باستان شناختی تل ضحاک فسا از سر گرفته شد

بررسی باستان شناختی محوطه تل ضحاک فسا از سر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عبدالحسین رضا زاده مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان فسا گفت: طرح بررسی روشمند باستان شناختی محوطه تل ضحاک این شهرستان از سر گرفته شد.

وی افزود: با توجه به اهمیت محوطه تل ضحاک در مطالعات باستان شناسی منطقه و نیاز به از سرگیری پژوهش‌های باستان شناسی در این محوطه، طرح بررسی روشمند باستان شناختی محوطه تل ضحاک به عنوان گامی مهم در راستای شناخت بیشتر و علمی‌تر به پژوهشکده باستان شناسی سازمان میراث فرهنگی کشور ارسال شد.

رضا زاده ادامه داد: پس از موافقت پژوهشکده باستان شناسی سازمان میراث فرهنگی کشور با طرح پیشنهادی، از نیمه اسفند ماه امسال بررسی‌های باستان شناختی تل ضحاک به سرپرستی محمدصادق روستایی آغاز شده است و تا ۱۵ فروردین ۹۷ ادامه دارد.

مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان فسا تصریح کرد: گاه نگاری نسبی محوطه تل ضحاک و شناسایی دوره‌های استقراری آن، تعیین محدوده محوطه در هر دوره استقراری، مطالعه داده‌های فرهنگی به ویژه سفال محوطه و درک مناسبات فرهنگی منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای همچنین گزینش و آزمون یکی از شیوه‌های روشمند بررسی در مورد محوطه‌های وسیع و چند دوره‌ای از جمله اهداف اصلی این طرح است.

شهرستان فسا در فاصله ۱۵۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/ر

طرح بررسی روشمند باستان شناختی محوطه تل ضحاک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.