سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایندیپندنت: تیلرسون در نطق خداحافظی از ترامپ تشکر نکرد

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، رکس تیلرسون در نطق خداحافظی به همکارانش در دولت ادای احترام کرد، اما اصلاً به رئیس‌جمهور آمریکا اشاره‌ای نکرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی روزنامه ایندیپندنت نوشت: «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه تازه برکنار شده آمریکا، با اشاره به متعجب شدن از این موضوع پس از بازگشت از سفرش به پنج کشور آفریقایی، در نطقی احساسی به همکارانش در دولت ادای احترام کرد، اما در این سخنرانی اصلا به دونالد ترامپ اشاره نکرد.

بنابر این مطلب، مدیرعامل سابق شرکت اکسون پیش‌تر گفته بود چند ساعت پس از برکناری اش با ترامپ صحبت کرده است، اما شایعات حاکی از آن است که وی از برکناری اش پس از انتشار پیام توییتری ترامپ مطلع شده است. «مایک پمپئو»، رئیس سابق سازمان سیا (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا)، جایگزین تیلرسون شد، البته سنا باید پمپئو را تایید کند.

ترامپ پس از اعلام خبر برکناری تیلرسون به خبرنگاران گفت، وی و پمپئو از نظر فکری به هم نزدیک هستند در حالی که وی با تیلرسون اختلاف نظر‌های بسیاری دارد. رئیس جمهور آمریکا افزود او روز‌های بهتری را پس از این خواهد داشت.

در ادامه این مطلب آمده است: تیلرسون در نطق خداحافظی اش در حضور «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا، گفت: از جمله کار‌هایی که متیس در چهارده ماه وزارتش انجام داده است، دستاوردهایش در افغانستان، طولانی‌ترین جنگ آمریکا، بوده است. در دوره وزارتش برای نخستین بار وزارت دفاع و ارتش آمریکا در همکاری بسیار نزدیک توانستند راهبردی دیپلماتیک منسجم در پیش بگیرند تا مذاکرات میان طالبان و دولت افغانستان از سرگرفته شود.

وی همچنین گفت: مفتخر است آمریکا بیش از انتظار همه پویشی به راه انداخت تا کره شمالی را برای خلع سلاح هسته‌ای تحت فشار قرار دهد.

تیلرسون در نطق خداحافظی اش درباره دیدار سران آمریکا و کره شمالی گفت آمریکا بدون دوستان و متحدانش کاری از پیش نمی‌برد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.