سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هاشمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تحول در نظام تعاونی‌ها رویکرد پیش روی سازمان تعاون روستایی

یک مقام مسئول گفت: انتظار می‌رود، دانش آموختگان امروز بتوانند ردپایی در هیئت مدیره تعاونی‌ها باز کنند.

علی اوسط هاشمی مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه مهمترین محصول نظام بهره برداری، کار جمعی است، اظهار کرد: با شکل‌گیری نظام بهره برداری براساس کار جمعی، ارزش آب، آفتاب، زمین و خاک در بازار بر همگان مشخص می‌شود.

وی با اشاره به اینکه  از طریق نظام بهره برداری می‌توان به خلق شرکت‌های کشت و صنعت، شرکت‌های سهامی و تولیدی بزرگ اندیشید، افزود: البته این امر کاری نیست که بخش ما به راحتی بتواند از عهده آن برآید، به همین دلیل بین بخشی‌ها باید به آن روی بیاورند.

هاشمی تحول در نظام تعاونی‌ها را یکی دیگر از رویکردهای پیش روی سازمان تعاون روستایی برشمرد و گفت: انتظار می رود، دانش و دانش آموختگان امروز بتوانند ردپایی در هیئت مدیره باز کنند، چرا که تعاونی ها تنها جایگاه بزرگان روستایی نیست.

وی ادامه داد: با توجه به آنکه این بزرگان، فرزندانی تربیت کردند که از ضروریات زمان آگاهی دارند از این رو می توانند یک خزانه فکری برای خبرگان کشاورزی محسوب شوند.

به گفته این مقام مسئول با تغییر در اساسنامه شرکت‌های تعاونی در حال شکل گیری تحول در نظام تعاونی‌ها هستیم.

هاشمی با اشاره به ضرورت تجارت محصولات کشاورزی، بیان کرد: در تولید خرما جز اولین و دومین تولیدکننده در دنیا به شمار می‌رویم و انتظار می رود در تجارت جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم و این در حالیست که در بازار داخلی، مردم خرما را به عنوان محصول اول جهانی در کشور نمی‌شناسند.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی، گفت: در تولید محصولاتی که برد جهانی دارد باید بتوان برابر با وزن آن در جهان جایگاه ایجاد کرد.

انتهای پیام/

تجارت محصولات کشاورزی امری ضروری است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.