سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سی‌ان‌ان: ۹ نفری که ممکن است نام آن‌ها وارد فهرست اخراجی‌های ترامپ شود!

پایگاه اینترنتی سی‌ان‌ان در گزارشی به معرفی ۹ نفر از اعضای دولت دونالد ترامپ که ممکن است اخراج شوند، پرداخت.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی شبکه سی‌ان‌ان در گزارشی به معرفی افرادی پرداخت که ممکن است «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، آن‌ها را اخراج کند. این گزارش در واکنش به اخراج «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا، پس از بیش از یک سال مشاجره و مخالفت با ترامپ منتشر شد.

تیلرسون دومین مقام عالی‌رتبه آمریکاست که در هفته گذشته یا استعفا داده یا اخراج شده است. «گری کوهن» مشاور اقتصادی ارشد ترامپ نیز هفته گذشته استعفا داد. هوپ هیکس - مدیر سابق ارتباطات کاخ سفید- و جاش رافل –یکی از اشخاص مورد اعتماد ایوانکا ترامپ و همسرش نیز استعفا دادند. جان مک اِنتی - مشاور شخصی و دستیار خصوصی ترامپ نیز به دلیل مشکلات امنیتی روز دوشنبه اخراج شد. «استیو گلدشتاین» یکی از مقامات وزارت خارجه نیز روز سه‌‍شنبه به دلیل انتشار یک پیام توییتری با این مضمون که تیلرسون از دلیل اخراجش بی‌اطلاع است، اخراج شد.

با این اوصاف، سوالی که اکنون اذهان را به خود مشغول کرده این است: نفر بعدی کیست؟

«مگی هابرمن» گزارشگر نیویورک‌تایمز در پیامی توییتری نوشت: «کسانی که ارتباط نزدیکی با کاخ سفید دارند می‌گویند انتظار دارند در هفته جاری تغییراتی در مقامات اصلی کاخ سفید صورت بگیرد».

نگارنده گزارش می‌نویسد: با توجه به مشاجره ترامپ با تعداد زیادی از اعضای کابینه‌اش -که فقط یک سال از زمان انتخاب آن‌ها می‌گذرد- فهرستی از افرادی که ممکن است به همان روشی که تیلرسون اخراج شد از سمتشان برکنار شوند، در ادامه آمده است. 

۱. «جف سشنز» دادستان کل آمریکا: ترامپ بار‌ها به طور عمومی از سشنز انتقاد کرده است. او تاکنون به دو خبرگزاری گفته است اگر می‌دانست سشنز از تحقیقات روسیه کنار می‌کشد، هرگز او را به عنوان دادستان کل انتخاب نمی‌کرد.

۲. جف سشنز: به مورد شماره یک مراجعه شود. (نگارنده گزارش با اشاره به مناقشات ترامپ و دادستان کل برای تاکید بر احتمال اخراج او بار دیگر نامش را در فهرست خود آورده است.)

۳. «دیوید شالکین» وزیر امور کهنه‌سربازان آمریکا: شالکین هم سال گذشته از مالیات‌های مردم برای سفر به اروپا سوءاستفاده کرده و هم به مدیریت ضعیف مرکز کهنه‌سربازان متهم شده است. بدتر از همه این‌ها این است که شالکین رای اعتماد از کاخ سفید دریافت کرد. «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید، درباره او گفت: شالکین کارش را به خوبی انجام می‌دهد.

۴. «هربرت مک‌مستر» مشاور امنیت ملی آمریکا: چندین ماه است که شایعاتی درباره تنش‌های مک‌مستر و ترامپ به گوش می‌رسد. حتی بحث‌هایی درباره چگونگی بازگرداندن مک‌مستر به ارتش و خارج کردن او از کاخ سفید در جریان بوده است.

۵. «راین زینکی» وزیر کشور آمریکا: مطبوعات آمریکا هفته گذشته به این دلیل که عوض کردن در‌های دفتر زینکی ۱۳۹ هزار دلار هزینه داشتند به او حمله کردند. او از این موضوع اظهار بی اطلاعی کرد و گفت این تصمیم را یکی از کارمندان گرفته است. سوالاتی درباره هزینه سفر‌های زینکی که به نظر می‌رسد غیرقانونی است، مطرح شده است. او یکی از چهار مقامی بود که در ماه فوریه برای تذکر دادن درباره اخلاقیات به کاخ سفید فراخوانده شد.

۶. «اسکات پرویت» رئیس اداره حفاظت از محیط زیست آمریکا: اوایل سال جاری خبر‌هایی درباره هزینه سفر‌های پرویت و اقامت او در هتل‌های گران قیمت منتشر شد. او گفت: به دلیل تهدید‌هایی که علیه او مطرح شده با پرواز‌های درجه یک سفر می‌کند. پرویت در سال ۲۰۱۶ ترامپ را یک کشتی خالی (قابل پیش‌بینی) توصیف کرده بود.

۷. «بن کارسون» وزیر مسکن و توسعه شهری آمریکا ابتدا یک میز نهارخوری ۳۱ هزار دلاری برای دفترش سفارش داد و بعد خرید آن را لغو کرد. البته ترامپ او را دوست دارد، زیرا آن‌ها در سال ۲۰۱۶ با هم در جنگ‌های سیاسی شرکت کردند و احتمالاً این موضوع برای ترامپ مهم است.

۸. «جان کلی» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید: کلی اخیراً به مقابله نسبتا علنی با ایوانکا ترامپ و همسر او پرداخته است. ناتوانی او در مدیریت رسوایی «راب پرتر» همتای سابق خود، به وضوح او را از چشم ترامپ انداخت. همچنین گفته می‌شود کلی با تیلرسون و «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا یک پیمان خودکشی بسته است که اگر یکی از آن‌ها کناره‌گیری کرد یا اخراج شد، دو نفر دیگر هم همین کار را انجام دهند. با این حال ترامپ عاشق ژنرال‌هایش است!

۹. «بتسی دواس» وزیر آموزش و پرورش مسیر بسیار سختی را طی کرده است. اما دواس در مصاحبه با «۶۰ دقیقه» سی‌بی‌اس پایش را از حدود خود فراتر گذاشت و این هفته برای او بسیار سخت گذشت.

۱۰. «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا: متیس که به «سگ دیوانه» معروف است فقط به دلیل پیمان خودکشی که با تیلرسون و کلی بسته در این فهرست قرار داده شده است. او یکی از اعضای کابینه است که به کمترین میزان با ترامپ درگیری داشته است.

انتهای پیام/

فهرستی از اخراجی‌های بالقوه دولت ترامپ!

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.