سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری نخستین مسابقه متالوگرافی در سطح شهرستان گلپایگان

دبیر گروه مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه فنی و مهندسی گلپایگان گفت: امروز نخستین مسابقه متالوگرافی در سطح شهرستان با حضور دانشجویان رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد در حال برگزار شدن است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رضا امینی در حاشیه برگزاری مسابقات متالوگرافی دانشجویان دانشگاه فنی و مهندسی گلپایگان، اظهار کرد: امروز نخستین مسابقه متالوگرافی در سطح شهرستان با حضور دانشجویان رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد در حال برگزار شدن است.

وی افزود: در مرحله نخست دو نمونه به فاصله زمانی یک ساعت در اختیارات متقاضیان قرار گرفت تا نمونه‌ها را آماده سازی و تصاویر آن را تهیه و در اختیار قرار دهند، و در مرحله دیگر یک نمونه با ابعاد مشخص بعد از انجام دو نمونه دیگر در اختیار آنان قرار می‌گیرد تا آماده‌سازی کنند و هر کدام از نمونه‌ها پنج امتیاز دارد و پنج امتیاز دیگر به جواب سوالی که در خصوص تصاویر مطرح می‌شود، و در پایان به آنان جوایزی تعلق می‌گیرد.

دبیر علمی آزمایشگاه دانشگاه فنی و مهندسی گلپایگان گفت: هدف از برگزاری توانایی سنجش در جهت تشخص ساختار میکروسکوپی فلزات بوده که قبلا در مقطع کارشناسی درس  متالوگرافی را گذراندند و یکی از مهم‌ترین درس مهندسی مواد  این که دانشجویان و فارغ‌التحصیلان بتوانند زیر  ساخت‌های فلزات را  تشخیص دهند تا  با استفاده از آن خواص فلزات را تشخیص دهند.

در ادامه سید مهدی رفیعایی دبیر گروه مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه فنی و مهندسی گلپایگان خاطرنشان کرد: متالوگرافی روشی که در آن سطح میکروسکوپی فلزات با بزرگ‌نمایی کم مورد بررسی قرار می گیرد و این فرآیند به پیش‌بینی خواص مکانیکی و  فیزیکی مواد کمک فراوانی می‌کند.

وی اذعان داشت: مسابقه تکنیک متالوگرافی در دانشکده فنی و مهندسی گلپایگان نقطه عطف و امیدبخشی برای آینده آکادمیک دانشگاه است و تمام دانشگا‌ها می‌توانند آن را ادامه دهند.

دبیر گروه مهندسی مواد و متالورژی تصریح کرد: اگر دانشجویان مهارت متالوگرافی داشته باشند، می‌توانند نقش عمده‌ای در شناسایی و بهبود خواص مواد ایفا کنند.

وی اذعان داشت: در واقع علی‌رغم ساده بودن فرآیند متالوگرافی، با استفاده از میکروسکوپ‌های نوری سطح مواد مورد بررسی و واکاوی قرار می‌گیرد، امید است این همایش آکادمیک باعث شناخت بیشتر آن و  ایجاد انگیزه مناسبی جهت توجه بیشتر به آن شود.

هادی محمدی دانشجوی کارشناسی مهندسی متالوژی و دبیر اجرایی مسابقه یادآور شد: نخستین دوره مسابقه متالوگرافی در سطح شهرستانی با حضور  22 نفر از دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد برگزار شد.

وی اضافه کرد: این مسابقات در سه مرحله باید برگزار می‌شد که مرحله نخست آن به صورت تئوری در دی ماه برگزار شد و امروز به مرحله نهایی مسابقات راه یافتیم؛ در واقع متالوژی یک هنر که برای شناسایی ماده در صنعت استفاده می‌شود که به واسطه آن  ارتباط بین صنعت و دانشگاه برقرار می‌شود.

در ادامه وحیدالسادات صادقی معاون فرهنگی دانشکده فنی و مهندسی گلپایگان عنوان کرد: یکی از فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه انجمن‌های علمی دانشکده است که در بخش مهندسی مواد، مکانیک، برق،  صنایع و مهندسی پژوهشگران که به صورت بین رشته‌ای کار می‌کنند و این مسابقه با هدف تلاش در جهت ارتقای سطح علمی دانشجویان بود.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری مسابقه متالوگرافی درگلپایگان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.