سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در محضر مجتهدی؛

اگر گناه بو داشت، چه اتفاقی می‌افتاد؟

اگر بوی گناهان احساس می‌شد، هیچ کس با گناهکار هم‌نشین نمی‌شد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خداوند متعال فرموده است: «ای فرزند آدم، اگر برادران تو بوی گناهانت را متوجه می‌شدند، با تو هم نشین نمی‌شدند و گناهان تو، هر روز رو به افزایش و عمر تو در نقصان و کمی است».

آیت‌الله مجتهدی تهرانی در شرح این حدیث می‌گویند: اولیای خدا بوی گناه را می‌فهمند، مثل شیخ رجبعلی خیاط که می‌فهمید و در گوش افراد می‌گفت: «بوی گناه می‌دهی». گناه بود دارد، ایمان هم بود دارد. همانطور که پیامبر خدا وارد خانه شدند و متوجه بوی اویس گشتند و فرمودند: «من بوی رحمان را از سوی یمن میشنوم. عرض کردند: بله قبل از آمدن شما، اویس به اینجا آمده بود و وقتی دید که شما نیستید، رفت. خانه رسول خدا را معطر کرده بود و حضرت بوی ایمان او را استشمام کرد».

 وی افزود: بعضی ها با ادم معناقه میکنند و خوشبو هستند اما عطری نزده‌اند و بعضی عطر زده اند اما بوی بد میدهند،چراکه ایمان کاملی ندارند. نماز صبحش قضا شده و بوی بد گرفته است.

آیت‌الله مجتهدی تهرانی گفت: در حاشیه کتاب مفاتیح اشاره شده است که ملک سه بار در شب انسان را بیدار می‌کند و می‌گوید که بیدار شو و نماز شب بخوان. اما آن شخص می‌خوابد. وقتی اذان می‌گویند شیطان خوشحال می‌شود که این شخص نتوانسته نماز بخواند و روی صورتش بول می‌کند. قدیم صورت ها نورانی بود، اما الان چون که نماز صبح ها قضا میشود صورت ها تاریک است.

منبع: احسن الحدیث

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.