سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ژاپن: اخراج تیلرسون تأثیری بر روابط ما با آمریکا در مسئله کره شمالی ندارد

سخنگوی کابینه ژاپن اعلام کرد که اخراج وزیر امور خارجه آمریکا هیچ تأثیری بر روابط توکیو و واشنگتن در قبال کره شمالی نخواهد داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری «کیودو نیوز»، دولت ژاپن امروز (چهارشنبه) اعلام کرد برکناری رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا بر همکاری‌های توکیو و واشنگتن درخصوص مسئله کره شمالی هیچ اثر منفی نخواهد گذاشت.

«یوشیهید سوگا»، سخنگوی کابینه ژاپن در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: دولت ژاپن و آمریکا از طریق چندین کانال مختلف از جمله ملاقات «شینزو آبه»، نخست وزیر ژاپن و «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا با یکدیگر ارتباط نزدیکی داشته اند. به همین دلیل پیش بینی نمی کنیم که برکناری رکس تیلرسون، اثری منفی بر روابط ما داشته باشد.

وی در ادامه افزود: توکیو، واشنگتن و سئول به سیاست های خود برای «اعمال بیشترین فشار» بر پیونگ یانگ برای مقابله با برنامه های هسته ای و موشکی کره شمالی و همچنین حل مسئله اتباع ربوده شده ژاپنی ادامه می دهند.

دونالد ترامپ روز گذشته (سه شنبه) رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا را به دلیل داشتن اختلافاتی با وی درباره مسائلی از جمله توافق هسته‌ای ایران و رویکرد وی در قبال کره شمالی از این سمت برکنار و به جای آن «مایک پمپئو»، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را جایگزین وی کرد.

«تارو کونو»، وزیر امور خارجه ژاپن هم روز گذشته اعلام کرد که فکر نمی کند اخراج وزیر امور خارجه آمریکا تأثیری بر نشست کره شمالی و آمریکا که قرار است در ماه مه سال جاری میلادی برگزار شود، داشته باشد. وی در این خصوص گفت: «من شنیدم که پرزیدنت ترامپ خودش تصمیم گرفت این نشست را با کره شمالی برگزار کند. بنابراین مشخص است که اینگونه مسائل بر سیاست آمریکا در قبال کره شمالی هیچ اثری نخواهد گذاشت.»

مشاور امنیت ملی کره جنوبی که در رأس یک هیئت مهم برای ارسال پیامی از سوی رهبر کره شمالی به واشنگتن رفته بود، در بیانیه ای در کاخ سفید اعلام کرد که دونالد ترامپ در ماه مه با کیم جونگ اون دیدار خواهد کرد.

انتهای پیام/

واکنش ژاپن به اخراج رکس تیلرسون

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.