سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش دو عضو کنگره آمریکا به گزارش کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان درباره تبانی میان ترامپ و روس‌ها

گزارش کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا درباره پیدا نشدن شواهدی مبنی بر تبانی میان ستاد انتخاباتی ترامپ و روس‌ها، انتقاد شدید «بیل کیتینگ» و «آدام شیف» را برانگیخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی مجله آمریکایی نیوزویک، گزارش کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا درباره پیدا نشدن شواهدی مبنی بر تبانی میان ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ و روس‌ها در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، انتقاد شدید بیل کیتینگ، نماینده حوزه انتخابیه نهم ماساچوست از حزب دموکرات و عضو کمیته های امنیت داخلی و روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، را برانگیخت.

«مایک کانوی»، نماینده حوزه انتخابیه یازدهم تگزاس از حزب جمهوری‌خواه و رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا که درباره احتمال دخالت روسیه در انتخابات آمریکا تحقیق می کند، روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد هیأت تحقیقات در این باره پس از یک سال به جمع بندی نهایی رسیده است. جمهوری خواهان این کمیته در گزارشی یک صفحه ای از یافته های این تحقیقات، اعلام کردند با گزارش سال 2017 سازمان های اطلاعاتی آمریکا –شامل آژانس اطلاعات مرکزی یا سازمان جاسوسی آمریکا (سازمان سیا)، اداره تحقیقات فدرال این کشور (اف بی آی) و آژانس امنیت ملی (ان اِس اِی) – درباره تلاش روسیه برای دخالت در انتخابات آمریکا موافق هستند؛ اما با نتیجه گیری ها در این باره مبنی بر آنکه هدف ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، از این اقدام کمک به پیروزی دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه این رقابت ها، بوده است موافق نیستند.

در ادامه گزارش نیوزویک آمده است گزارش کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا پس از آن متتشر شد که رابرت مولر، بازرس ویژه تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، ماه گذشته میلادی در همین ارتباط علیه 13 فرد و نهاد روس به اتهام راه اندازی جنگ اطلاعاتی یکساله ضد آمریکا، اعلام جرم کرد.

بیل کیتینگ، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، با انتشار یک پیام توییتری به گزارش کمیته اطلاعات این مجلس به شدت واکنش نشان داد. کیتینگ با انتقاد از جمهوری خواهان که منافع حزبی را به مصالح ملی ترجیح داده اند، نوشت: اینکه گزارش همکاران جمهوری خواه بنده در کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا کاملاً در نقطه مقابل بزرگ ترین سازمان های اطلاعاتی این کشور قرار دارد (که به این نتیجه رسیده اند روسیه با هدف کمک به پیروزی ترامپ، نظام انتخاباتی ما را مورد حمله قرار داده) بسیار تکان دهنده است.

آدام شیف، نماینده حوزه انتخابیه کالیفرنیا از حزب دموکرات و عضو کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا، نیز جمع بندی نهایی تحقیقات این کمیته را اتفاقی فاجعه‌بار در کنگره خواند. او افزود اعضای جمهوری خواه کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا از اینکه شاهدان را به پاسخ دادن به پرسش های دشوار وادار کنند و یا درباره اسنادی از قبیل ریز مکالمات تلفنی، پیام های مبادله شده، حساب های بانکی و دیگر مدارک تحقیق کنند، واهمه داشتند.
انتهای پیام/

واکنش دو عضو دموکرات کنگره به گزارش کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا درباره دخالت مسکو در انتخابات این کشور

برچسب ها: روسیه ، آمریکا ، انتخابات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.