سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مخبر دزفولی خبر داد:

تصمیم نهایی شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره سمپاد، بعد از عید

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: ان‌شاءالله تصمیم نهایی در این زمینه بعد از پایان تعطیلات نوروزی گرفته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه یکصدوچهارمین جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در خصوص وضعیت مدارس تیزهوشان، گفت: موضوع مدارس تیزهوشان، سمپاد و باشگاه پژوهشگران یک موضوع ملی است و شورای عالی انقلاب فرهنگی مرجع تصمیم‌گیری نهایی در این زمینه است.

مخبر دزفولی با بیان اینکه اظهار نظر شخصی افراد در خصوص وضعیت مدارس تیزهوشان نادرست است، گفت: تا مسائل مربوط به موضوع مدارس تیزهوشان در شورا بررسی نشود، اظهار نظرهای شخصی نادرست است، اینکه کسی مثبت بگوید یا به شکل منفی اظهار نظری کند یا با این موضوع مخالفت داشته باشد، درست نیست.

وی با بیان اینکه شورا هیچ تصمیم نهایی در خصوص وضعیت مدرسه تیزهوشان نگرفته است اظهار کرد: ان‌شاءالله تصمیمات نهایی در این زمینه بعد از پایان تعطیلات نوروزی گرفته خواهد شد.

آخرین اخبار از نقشه جامع علمی کشور 

در ادامه منصور کبکانیان دبیر ستاد راهبردی اجرای نقشه جامع علمی کشور با بیان اینکه صد و چهارمین جلسه ستاد راهبردی امروز برگزار شد، گفت: امروز در راستای تحقق بخشی به اهداف سند یک بند دیگر که از جلسه قبل باقی مانده بود تحت عنوان زیست فناوری منابع آبی و دریا کار شد؛ تصمیماتی مهمی در زمینه انواع جلبک‌ها، ریز جلبک‌ها و محصولات دانش بنیان برای توسعه تجاری سازی و شناسایی آن‌ها گرفته شد.

کبکانیان با بیان اینکه در جلسه امروز ماده 7 راهبردهای 3 الی 7 با سرعت به نتیجه نهایی رسید اظهار کرد: راهبرد سوم در خصوص تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی، راهبرد چهارم در خصوص رویکردهای صادراتی در زمینه زیست فناوری منابع آبی و دریایی و استانداردسازی در این حوزه بود.

وی ادامه داد: در رابطه با تحقق راهبرد چهارم 5 اقدام پیشنهاد شد که در نهایت اقدامات تشکیل آزمایشگاه‌های مرجع علمی، شکل‌گیری شبکه‌های آزمایشگاهی، تدوین ضوابط و راهنمایی‌های این حوزه و توسعه همکاری‌ها با سازمان ملی استاندارد به تصویب رسید.

دبیر ستاد راهبردی اجرای نقشه جامع علمی کشور راهبرد ششم ستاد راهبردی اجرای نقشه جامع علمی کشور را توسعه همکاری‌ها و هم‌افزایی در حوزه بین‌الملل خواند و افزود: از مباحث مهم در حوزه زیست فناوری موضوع توسعه همکاری‌ها در راهبرد ششم ماده هفتم است.

وی افزود: البته اصلاحاتی در این راهبرد اعمال شد که توجه به مصالح ملی در زمان استفاده از ضوابط بین‌المللی، ارائه حمایت‌های لازم در زمان دعاوی حقوقی، حمایت از ثبت شرکت‌های مشترک و ثبت انجمن‌های تخصصی از جمله نکاتی است که به این راهبرد اضافه شد.

کبکانیان اظهار کرد: علاوه بر این تصمیماتی در خصوص جذب و به کارگیری متخصصان ایرانی مقیم خارج از کشور در حوزه زیست فناوری گرفته شد.

دبیر ستاد راهبردی اجرای نقشه جامع علمی کشور در تشریح راهبرد هفتم نقشه جامع علمی، گفت: استفاده از تکنولوژی‌های مردن در مرزبانی زیستی کشور، نظام مند کردن تجاری سازی ذخایر ژنتیکی و زیستی به علت حساسیت این موضوع بحث و به تصویب رسید.

کبکانیان یادآور شد: تصمیم گیری در خصوص دو راهبرد بعدی ماده هفتم و ماده هشتم که از الزامات تحقق سند است به اولین جلسه در سال آینده موکول شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۲۳ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
آقا چرا کسی به داد مردم نمیرسه ؟

وقتی قانون جدیدی هنوز ابلاغ نشه ، یعنی باید طبق روال قبل ، تاریخ آزمون مشخص میشد و ثبت نام انجام میگرفت .