سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت الله بهشتی در نطق پیش از دستور:

اسلام مخالف آزادی نیست/ آزادی یعنی مردم حق انتقاد داشته باشند

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان گفت: اسلام مخالف آزادی نیست، ولی نه آزادی فساد و بی بندو باری بلکه آزادی یعنی مردم حق انتقاد داشته باشند.

به گزارش حوزه  احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  آیت الله احمد بهشتی نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری دومین سخنران پیش از دستور چهارمین اجلاس خبرگان بود که در سخنانی با انتقاد از طرح برخی مسائل در جامعه بیان داشت: جای طرح بعضی از مسائل در حوزه و دانشگاه است، نه تریبون عمومی.

وی ادامه داد: عده‌ای بدون توجه به این امر مسائلی همچون علم دینی یا غیردینی، حجاب اجباری یا اختیاری و امثال این‌ها را در تریبون‌های عمومی و سخنرانی‌ها مطرح می‌کنندکه نتیجه‌ای جز شبهه افکنی و ایجاد تردید نسبت به مسلمان ندارد. مگر بی حجابی و بد حجابی در جامعه از منکرات نیست؟ این مقوله امری نیست که به سلیقه افراد واگذار شده باشد اسلام مخالف آزادی نیست، ولی نه آزادی فساد و بی بندو باری، بلکه آزادی عقل و عقلانیت و رهایی از توطئه‌های استکباری. آزادی این است که مردم حق انتقاد داشته باشند.

وی با اشاره به شعار سال گفت: چند روزی به آخر سال مانده آیا در سال تولید و اشتغال توانستیم تولید را به سطحی برسانیم که اشتغال به معنای دقیق کلمه تحقق یابد؟ آیا جلوی قاچاق را گرفتیم؟ آیا واردات بی رویه و غیر ضروری که میلیارد‌ها دلار و ارز مملکت را بلعیده، کاهش دادیم؟ صنعت پوشاک می‌تواند برای ایجاد اشتغال مورد توجه قرار گیرد. کشور‌هایی که با بیکاری و افزایش جمعیت مواجهند به این موضوع توجه جدی دارند. چرا باید بیش از نیمی از نیاز مردم به پوشاک بعضاً به صورت قاچاق و غیر قانونی از خارج تأمین شود؟!

آیت الله بهشتی در پایان گفت: آیا ما برای تحقق عدالت به ساده زیستی و نفی اشرافی گری و مردمی بودن آن گونه که باید و شاید روی آورده ایم؟ ما واقعاً همانگونه که رهبری معظم انقلاب فرمودند در مواردی بابت عدم تحقق عدالت از مردم عذر خواهی کرده ایم.

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.