سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رحمانی فضلی در دیدار معاون دبیر کل سازمان ملل متحد:

توليد بيش از ٩ هزار تن مواد مخدر در افغانستان زنگ خطر و هشدار جدی برای جامعه جهانی است

وزیر کشور گفت: توليد بيش از ٩ هزار تن مواد مخدر در افغانستان، زنگ خطر و هشدار جدی برای جامعه جهانی است و ضرورت دارد تا كشورهای جهان بر اساس اصل مسئوليت مشترك به تكاليف و وظايف خود عمل کنند.
 
به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، یوری فدوتوف معاون دبیر کل سازمان ملل متحد و مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل عصر امروز دوشنبه ۲۱ اسفندماه در حاشیه شصت و یکمین نشست سالانه کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل متحد در وین با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر دیدار و گفتگو کرد.
 
رحمانی فضلی در این دیدار در سخنانی اظهار کرد: توليد بيش از ٩ هزار تن مواد مخدر در افغانستان، زنگ خطر و هشدار جدی برای جامعه جهانی است و ضرورت دارد تا كشورهای جهان بر اساس اصل مسئوليت مشترك به تكاليف و وظايف خود عمل کنند.
 
وزیر کشور بیان کرد: تولید بيشتر مواد مخدر به معنای تحميل خسارت بيشتر به كشورهای منطقه و مسير ترانزيت ، افزايش ميزان ترانزيت مواد به بازارهای مصرف در اقصی نقاط جهان و توزيع بيشتر مواد مخدر در سطح جهان است.
 
وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ايران در پيروی از دستورات ويژه رهبرمعظم انقلاب اسلامی، كه پديده مواد مخدر را به عنوان اولين آسیب اجتماعی تعيين و برضرورت مبارزه جدی با آن تاكيد داشته اند و همچنين طبق رويكرد راسخ رييس جمهور در مبارزه با اين معظل جهانی، راهبردهای مشخصی را در اين راستا تعيين و در دست اجرا دارد.
 
رحمانی فضلی ادامه داد: برنامه های راهبردی و استراتژيك ايران، بصورت جامع و متوازن و مبتنی بر برنامه های حوزه مقابله با توليد، ترانزيت ، قاچاق و توزيع مواد مخدر، اقدامات پيشگيرانه ، برنامه های درمانی، كاهش آسيب و صيانت، شناسايی اموال و دارايی های قاچاقچيان ، مبارزه با پولشويی و... است.
 
وی با بیان اینکه ایران در سال جاری و تا امروز مقدار  ٧٨٥ تن انواع مواد مخدر كشف کرده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل ١٥ درصد افزايش را نشان می دهد، ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد كه كمك جامعه جهانی به كشورها، بر مبنای ميزان عملكرد و فعاليت و نقش آفرينی آنها در عرصه مبارزه با مواد مخدر نبوده و در اين خصوص نوعی رفتار تبعيض آميز مشاهده می شود.
 
 وزیر کشور اضافه کرد:وضعيت طرح توسعه پايدار در افغانستان( كشت و معيشت جايگزين) به عنوان يكی از طرحهای مورد توافق ايران - افغانستان و سازمان ملل را قابل توجه دانست و بر ضرورت های تحقق کامل این طرح و مشاركت جدی تر سازمان ملل  تاکید کرد.
 
وی ادامه داد: اهتمام بيشتر UNODC برای تقويت ابتكار ٣ جانبه ايران، افغانستان- پاكستان و مديريت JPC را مورد تاکید قرار داد. 
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.