سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید رؤسای جمهور افغانستان و ترکمنستان بر گسترش همکاری ها

رؤسای جمهور افغانستان و ترکمنستان طی تماس تلفنی به بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل منطقه ای پرداختند و بر گسترش همکاری های دوجانبه تاکید کردند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رؤسای جمهور افغانستان و ترکمنستان طی تماس تلفنی به بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل منطقه ای پرداختند و بر گسترش همکاری های دوجانبه تاکید کردند.

«اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان در تماس تلفنی با «قربانعلی بردی محمداف» همتای ترکمنستانی خود بر گسترش تعاملات دوجانبه و منطقه ای تاکید کرد.

در این تماس تلفنی، دو طرف ضمن بررسی روابط و همکاری‌ها بین دو کشور، درباره صلح افغانستان نیز به بحث و تباد نظر پرداختند. غنی در این گفتگو از سیاست صلح آمیز ترکمنستان نسبت به افغانستان قدردانی کرد.

وی افزود: اجرای پروژه‌های کلان همچون آغاز اجرای خط لوله گاز «تاپی» و نیز خط انتقال برق، روابط دو کشور را بیش از پیش گسترش خواهد داد.

به گفته وی، اجرا و تحقق خط لوله گاز «تاپی» به طرز شگفت آوری به توسعه اقتصادی کمک خواهد کرد و نیز «در برقراری و تقویت صلح و ثبات» در منطقه کمک خواهد کرد.

سپس بردی محمداف گفت که کشورش در راستای بازسازی، زیربنای اقتصادی، اجتماعی و ایجاد رفاه بیشتر مردم افغانستان مشارکت فعالی خواهد داشت.

این درحالی است که طی سال‌های اخیر روابط تجاری بین افغانستان و ترکمنستان افزایش یافته است. پیشتر پروژه تاپی با حضور رهبران افغانستان، ترکمنستان، پاکستان و هند در «هرات» افتتاح شد.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.