سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفر ترامپ به کالیفرنیا در حمایت از طرح‌های کاخ سفید درخصوص مهاجران غیرقانونی

رئیس‌جمهور آمریکا برای نخستین بار در دوره حضور خود در کاخ سفید، به پرجمعیت‌ترین و مهاجرپذیرترین ایالت این کشور سفر می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، با رویکردی سرسختانه در قبال مساله مهاجرت غیرقانونی روز سه شنبه راهی کالیفرنیا خواهد شد. این ایالت عمدتا دموکرات همواره در قبال سیاست های ترامپ در زمینه های مختلف، به ویژه سیاست های مهاجرتی اش، مخالفت های زیادی از خود نشان داده است.

ترامپ نخستین بار است که به کالیفرنیا، پرجمعیت ترین ایالت آمریکا، سفر می کند. معاونان ترامپ اظهار کردند رئیس جمهور آمریکا در سفر خود به کالیفرنیا از مواضع سرسختانه خود در قبال مهاجران غیرقانونی عقب نشینی نخواهد کرد.

رئیس جمهور جمهوری خواه آمریکا سه شنبه صبح به «سن دیگو» خواهد رفت و از آنجا به منظور بازرسی از دیوارهای حفاظتی در برابر ورود مهاجران غیرقانونی از منطقه مرزی بازدید خواهد کرد.

کاخ سفید مبارزه خود با شهرهایی که گفته می شود پناهجویان و مهاجران غیرقانونی را در مقابل طرح ترامپ برای اخراج آنها از آمریکا حفاظت می کند، تشدید کرده است. هفته گذشته وزارت دادگستری آمریکا شکایتی را علیه ایالت کالیفرنیا تنظیم کرد. تعقیب قضایی کالیفرنیا از سوی وزارت دادگستری آمریکا به اتهام نقض قانون اساسی این کشور و تصویب قوانینی در حفاظت از پناهجویان صورت گرفته است.

«جری براون» فرماندار دموکرات کالیفرنیا در ماه اکتبر قانونی را امضا کرد که مانع از انجام تحقیقات پلیس درخصوص پناهجویان می شود و همکاری با ماموران مهاجرتی را محدود می کند. براون نیز پیشتر دولت ترامپ را به آغاز جنگ علیه پرجمعیت ترین ایالت آمریکا متهم کرده بود. وی همچنین اظهار کرد قانون تصویب شده از سوی کالیفرنیا در خصوص حفاظت از مهاجران، مورد حمایت پلیس این ایالت است.

پیش بینی می شود ترامپ در سخنرانی عمومی خود در کالیفرنیا مجددا نگرانی های دولت این کشور درخصوص حفاظت از مهاجران غیرقانونی در شهرهایی نظیر لس آنجلس، سان فرانسیسکو و دیگر شهرهای بزرگ این ایالت را بیان کند. وی مهاجران غیرقانونی را مجرم و تهدیدی جدی علیه امنیت ملی آمریکا می داند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.