سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تیلرسون: آمریکا روسیه را مسئول احتمالی مسمومیت جاسوس روس می‌داند

رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد کشورش همانند مقامات انگلیس فکر می‌کند روسیه احتمالا مسئول مسموم شدن سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روس در انگلیس است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد کشورش همانند مقامات انگلیس فکر می‌کند روسیه احتمالا مسئول مسموم شدن سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روس در انگلیس است.

­تیلرسون بعد از گفتگوی تلفنی درباره تحقیقات در این زمینه با بوریس جانسون همتای انگلیسی خود اعلام کرد «ما به تحقیقات انگلیس اعتماد کامل داریم که بر اساس آن، روسیه احتمالا مسئول این حمله با گاز اعصاب است که هفته گذشته در سالزبری انگلیس روی داد».

چند ساعت بعد از اینکه ترزا می، نخست وزیر انگلیس دست داشتن روسیه را در این حمله کاملا محتمل دانست وزیر امور خارجه آمریکا گفت: «ما با این موضوع موافقیم که مسئولان، هم کسانی که این حمله را انجام دادند هم کسانی که دستور آن را دادند باید با عواقب جدی و مناسب رو به رو شوند».

وی همچنین بر حمایت آمریکا «از انگلیس به عنوان متحد خود و به هماهنگی تنگاتنگ درباره واکنش‌ها در این زمینه» تاکید کرد.

تیلرسون در پاسخ به سئوالی درباره واکنش احتمالی اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد «این قطعا به یک واکنش منجر خواهد شد، اما من از این مرحله فراتر نمی‌روم».

وی که در داخل هواپیما در بازگشت از سفر آفریقایی خود سخن می‌گفت، اظهارات نخست وزیر انگلیس را مبنی بر استفاده از یک نوع ماده نظامی ساخته شده در این قضیه، تایید کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا بدون اشاره به جزئیات اعلام کرد «کاملا روشن به نظر می‌رسد که این ماده از روسیه آمده است. البته هنوز نمی‌دانم آیا این ماده با آگاهی دولت روسیه آمده است یا نه».

انتهای پیام/

وزیر خارجه آمریکا، روسیه را مسئول مرگ جاسوس سابق روس در انگلیس معرفی کرد

برچسب ها: آمریکا ، روسیه ، انگلیس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.