سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام ویژه برنامه های نوروزی در پاسارگاد

ویژه برنامه‌های نوروزی در شهرستان پاسارگاد اعلام شد.

محمد نصیری حقیقت مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پاسارگاد در گفتگو با خبر نگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گفت: برپایی سفره هفت سین در مجموعه جهانی پاسارگاد، برگزاری نمایشگاه عکس، صنایع دستی، کتاب، برپایی چادر‌های عشایری به همراه نمایش زندگی عشایری، موسیقی سنتی، نمایش تئاتر، نوروز خوانی و گلستان خوانی در قالب نوروزگاه، برگزاری دو جشنواره عشایری در بخش پاسارگاد و مسابقات بازی‌های محلی از ویژه برنامه‌ های نوروزی در این شهرستان است.

وی بیان کرد: شهرستان پاسارگارد دارای دو اثر جهانی به نام‌های مجموعه جهانی پاسارگاد و باغ ایرانی پاسارگاد بوده و دارای ۱۳۷ اثر ثبت ملی است و مجموعه جهانی پاسارگاد همه روزه و در ایام نوروز از ساعت ۳۰ و ۷ دقیقه تا ۳۰ و ۱۷ دقیقه پذیرای گردشگران داخلی و خارجی هستند.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پاسارگاد تصریح کرد: به جز آثار تاریخی این شهرستان دارای ۵ تفرجگاه طبیعی به نام‌های چشمه ابوالمهدی، تنگ پیرچوبیان، چاهبید، جنگل ارسنجان و تنگ بلاغی است.

نصیری حقیقت ادامه داد: برای اسکان مسافران چند آموزشگاه در بخش مرکزی و بخش شهرستان پاسارگاد، زائر سرای امام زاده حسین و تعدادی از سالن‌های ورزشی و پارک‌های شهر برای برپایی کمپینگ در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: از غذا‌های محلی شهرستان پاسارگاد می‌توان به آب بنه، آش انار، آش دوغ، کته سیرموک و کته گوجه و از شیرینی‌های محلی به نان یوخه و حلوای سین اشاره کرد.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پاسارگاد افزود: انواع دست بافت، کشک و دوغ از سوغاتی‌های این شهرستان است.

انتهای پیام /ت

میزبانی پاسارگاد از مهمانان نوروزی

 

 

برچسب ها: میراث فرهنگی،
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.