سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت ۱۹۷ هزار موقوفه در حوزه‌های مختلف درمانی، آموزشی و مذهبی در کشور

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف وامورخیریه با بیان اینکه ۱۹۷ هزار موقوفه در حوزه‌های مختلف درمانی، آموزشی و مذهبی در کشور ثبت شده گفت: این مراکز هم اکنون در حال خدمت رسانی به اقشار مختلف جامعه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت‌الاسلام احمد شرفخانی ظهر امروز در همایش بزرگداشت واقف نیک اندیش، زائرحسین ریزی در شهرستان جم، ستون اصلی وقف را مدیریت اقتصادی آن دانست و اظهار داشت: اگر وقف بدون نگاه اقتصادی به آن باشد به مرور از اعتبار خارج می‌شود.

وی از شادروان زائر حسین ریزی به نیکی یاد وخاطر نشان کرد: این همایش تکریم زیبایی‌های وقف قلمداد می‌شود چراکه وقف تفکری برگرفته از کلام وحی است.

حجت الاسلام شرفخانی، وقف را سرشار از خوبی‌ها برشمرد وتاکید کرد: وقف برای رفع نیاز‌های جامعه است و باید بر اساس نیاز جامعه وقف کنیم.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه تعداد موقوفات در حوزه‌های مختلف درمانی، آموزشی و مذهبی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در این حوزه‌ها ۱۹۷ هزار موقوفه ثبت شده که هم اکنون در حال خدمت رسانی به اقشار مختلف جامعه هستند.

وی با اشاره به موقوفات ثبت شده بیان کرد: بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار رقبه در کشور در اختیار مردم است که درآمد‌های آن بر اساس نیت واقفان هزینه می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف وامورخیریه، با اشاره به اینکه بیش از ۱۷۵ هزار موقوفه در کشور وجود دارد گفت: بخش از این موقوفات هیچ گونه درآمدی ندارد و انتفاعی هستند.

معاون فرهنگی واجتماعی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان بوشهر نیز در این همایش اعلام کرد: شادروان زائر حسین ریزی از واقفان بزرگ استان بوشهر در سال ۱۳۱۳ هجری شمسی اراضی خود را وقف کرده است.

حجت‌الاسلام سید مهدی حسینی با بیان اینکه این واقف دارای ۶۱ رقبه با کاربری‌های کشاورزی، مسکونی، خدماتی وصنعتی است افزود: عواید این موقوفات صرف اجرای نیت واقف، اعزام افراد بی بضاعت وکم بضاعت به عتبات عالیات وزیارت امام رضا (ع) وپذیرایی زائران حرم اباعبدالله الحسین (ع) می‌شود.

وی بیان کرد: همه ساله موکب این موقوفه در مرز شلمچه در ایام اربعین پذیرای اراتمندان ودوستداران اهل بیت عصمت وطهارت (علیهم السلام) است.

در همایش بزرگداشت واقف نیک اندیش، زائرحسین ریزی از ۱۵ مقاله ارائه شده ۳ مقاله برتر شناخته شد.

به هر کدام از مقالات برگزیده کمک هزینه سفر به عتبات عالیات اهداء شد.

انتهای پیام/ م

۱۹۷ هزار موقوفه درمانی، آموزشی و مذهبی در کشور ثبت شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.