سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری نشست ضرورت پژوهش در مسائل کلامی در مشهد

استاد و دبیر پژوهش رشته کلام موسسه جامعه المصطفی مشهد گفت: پژوهش در مسائل کلامی و نقش موثرعلوم اسلامی در تربیت روح انسان یک ضرورت محسوب می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، زهرا محمدی، در نشست ضرورت پژوهش در مسائل کلامی در مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) به نقش موثرعلوم اسلامی در تربیت روح انسان اشاره کرد و افزود: جاودانگی انسان در گرو نفس اوست وپیشگیری و درمان بیماری های روحی انسان بر عهده علوم اسلامی است.

وی تصریح کرد: علم کلام یکی از شاخه های علوم اسلامی است و اگر این علم به درستی فهمیده نشود و فقط به حفظ مطالب اکتفا کنیم، علاوه بر اینکه توانایی در حل شبهات را نخواهیم داشت احتمال ضرر رساندن به اسلام نیز وجود دارد.

استاد پژوهش رشته کلام موسسه جامعه المصطفی مشهد تصریح کرد: لازمه تربیت را پژوهش است و خروجی هر طلبه پژوهش های اوست و هر طلبه حتی برای پاسخ به شبهات و جریان های انحرافی و کاذب جامعه باید ابتدا پژوهشگر خوبی باشد.

محمدی افزود: این پژوهش است که به علم عمق می دهد و از انجا که شایسته است طلاب صرفا مصرف گرای در علم نباشند، باید خودشان دست به تولید علم بزنند.

وی تصریح کرد: داشتن ذهن پرسشگر و کنجکاو را از اصلی ترین ویژگی یک پژوهشگر است و پژوهش های طلاب باید به سوی پژوهش های مساله محور سوق داده شود زیرا این نوع از پژوهش ها درمان کننده بسیاری از آلام اجتماعی است.

انتهای پیام// ف.غ

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.