سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۶۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد

تخلیه و بارگیری کالا در بندرامیرآباد و بندر نکا از شروع امسال تاکنون ۶۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رضوانی مدیر بنادرودریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت: تخلیه و بارگیری کالا در بندرامیرآباد و بندر نکا از شروع امسال تاکنون حدود ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶۰ درصد افزایش داشت.

وی با بیان اینکه از ۳ میلیون و ۶۱ هزار تن میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندرامیرآباد امسال، ۸۴ درصد واردات، ۱۳ درصد صادرات و ۳ درصد ترانزیت خارجی بوده است، افزود: میزان تخلیه و بارگیری با افزایش ۴۳ درصد و تعداد کشتی‌های ورودی نیز  ۳۳ درصد افزایش داشته است.

رضوانی با بیان اینکه سوآپ مواد نفتی در بندرنکا از مرداد ماه امسال شروع شده است گفت: میزان تخلیه مواد نفتی توسط ۶۰ شناور با رشد بیش از ۲۱ برابری به ۳۸۵ هزار و ۲۱۴ تن رسید.

مدیر بنادرودریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد افزود: تخلیه و بارگیری روغن خوراکی ۳،۵ برابر، غلات ۷۷ درصد امسال افزایش داشته است.

وی گفت: اکسید آلومینیوم به میزان ۱۸ هزار تن، گاز بوتان به میزان ۸۰۰ تن و میوه، صیفی وتره بار با تناژ ۳ هزار ۵۲۱ تن را از دیگر کالا‌هایی نام برد که امسال وارد چرخه تخلیه و بارگیری بندرامیرآباد شدند.

منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد با دارابودن ۱۰۶۰ هکتار اراضی پشتیبانی بزرگترین بندر شمال کشور است.

انتهای پیام/آ

افزایش تخلیه و بارگیری کالا در بندر امیرآباد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.