سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امیری خبر داد؛

ایران سومین کشور جهان در تولید لباس‌های ضد آب

سازنده دستگاه آبگریز کننده منسوجات دژ گفت: ایران اولین کشور در منطقه و سومین کشور در دنیا است که موفق به تولید دستگاه آبگریز کننده منسوجات شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مراسم رونمایی از دستگاه آبگریزکننده پلاسما دژ امروز دوشنبه ۲۱ اسفند در مرکز صنعتی سازی ناوفناوری کاربردی و در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، در این مراسم از دستگاه آبگریزی که باشگاه خبرنگاران جوان؛ چندی پیش در رابطه با آن گزارش داده بود، رونمایی شد.

علی امیری سازنده این دستگاه در این مراسم گفت: کاری که این دستگاه انجام می‌دهد این است که خواص ضد آب و ضد لک را بر روی منسوجات قرار می‌دهد.

وی در رابطه با چگونگی کارکرد این دستگاه بیان کرد: هنگامی که کفش و یا لباسی تولید شد، آن را درون این دستگاه قرار می‌دهیم و سپس به کمک پلاسمایی که درون این دستگاه قرار دارد ضمن وکیوم شدن منسوجات، خاصیت ضد لک و آبگریزی بر روی منسوجات اعمال می‌شود.

سازنده دستگاه آبگریزی پلاسما دژ با اشاره به اینکه این پروژه از سال پیش آغاز شده است، گفت: پس از آنکه از طرف ستاد فناوری نانو و خودمان به این ایده دست یافتیم تصمیم گرفتیم تا از سال پیش کار صنعتی سازی  دستگاه را آغاز کنیم که در حال حاضر با یکی از شرکت‌های تولیدکننده کفش قراردادی را امضا کرده‌ایم.

ایران تنها کشور سازنده دستگاه آبگریز در منطقه

امیری در خصوص قیمت این دستگاه و همچنین کشور‌هایی که دارای این فناوری هستند، گفت: در حال حاضر تنها کشور در منطقه هستیم که موفق به ساخت چنین دستگاهی شده است و همچنین در سطح جهان هم تنها دو شرکت از کشور‌های بلژیک و انگلستان توانسته اند به این فناوری دست یابند.

وی تصریح کرد: علاوه بر منسوجات و کفش و کیف می‌توان دستگاه‌های الکترونیکی مانند تبلت و یا تلفن همراه را هم درون این دستگاه قرار داد تا خاصیت ضد آب گریزی به خود بگیرند.

سازنده دستگاه آبگریزی پلاسما در خصوص مدت زمانی که طول می‌کشد تا یک محصول آبگریز شود، گفت: بسته به جنس یک محصول و یا خاصیت‌هایی که دارد بین یک الی دو ساعت فرایند آبگریز شدن، طول می‌کشد.

امیری با بیان اینکه این منسوجات پس از آبگریز شدن نیاز به مراقبت دارد، اظهار کرد: نباید بر روی این کفش‌ها و یا لباس‌هایی که آبگریز می‌شوند با ناخن و یا اجسام سفت دیگر خط و خش انداخت، زیرا این کار سبب آن می‌شود تا این خاصیت آبگریزی از بین برود.

وی یادآور شد: هزینه این دستگاه در مقایسه با نمونه خارجی اش بسیار ارزان است و کفش‌هایی که به کمک این دستگاه آبگریز شده باشند قیمت کمی دارند و تمام مردم از هر قشری می‌توانند آن را خریداری کنند و همچنین برای محصولات گارانتی قرار داده‌ایم و بسته به عمر مفیدی که یک کفش داشته باشد خاصیت آبگریزی هم باقی خواهند ماند.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.