سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساجدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

استفاده پاکستان از موقعیت ژئوپلتیک ایران در منطقه در صورت توسعه روابط دوجانبه

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: اسلام آباد با توسعه روابط خود با تهران می‌تواند از موقعیت ژئوپلتیک ایران در منطقه، بهره مند شود.

محمد ساجدی کارشناس سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سفر سه روزه وزیر خارجه کشورمان به اسلام آباد، اظهار کرد: روابط ایران و پاکستان از سه منظر منافع اقتصادی، امنیتی و سیاسی قابل اهمیت است.

کارشناس سیاست خارجی بیان کرد: در بحث امنیتی به دلیل تردد عناصر تروریستی در مزهای مشترک کشورمان با پاکستان، گسترش روابط اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند، تا جایی که در مورد جلوگیری از ورود به مرزها و انسداد آنها بین طرفین بحث و تبادل نظر صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه پیگیری روندهای امنیتی با اسلام آباد نیازمند دیدارهای تکمیلی بود، گفت: در دیدار وزیر خارجه کشورمان با مقامات پاکستانی  روابط تعمیق پیدا خواهد کرد و قسمتی از مباحث این دیدار دیپلماتیک مربوط به امنیت مرزها بود.

ساجدی ادامه داد: مسائل اقتصادی گوشه‌ای دیگری از روابط تهران-اسلام آباد است و ما کمتر از ده میلیارد دلار با پاکستانی‌ها مبادله اقتصادی داریم که رقم چندان قابل توجهی نیست و این در حالی است که مقامات پاکستانی آمادگی خود را برای تعمیق روابط اقتصادی اعلام کرده‌اند و دو طرف تلاش می‌کنند که موانع اقتصادی موجود را از میان بردارند. 

وی اضافه کرد: در سفر رئیس جمهور به هند و تاکید بر استفاده دو طرف از بنادر مشترک، توسعه مسیر بندر چابهار تحول چشمگیری را در منطقه ایجاد می‌کند که آمادگی پاکستان برای این امر مهم است زیرا اسلام آباد نیز از این امر بی نصیب نخواهد ماند. 

کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: اسلام آباد با توسعه روابط خود با تهران می‌تواند از موقعیت ژئوپلتیک ایران در منطقه، بهره مند شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دیپلماسی صورت گرفته در سال گذشته مانع ورود سربازان پاکستانی به عربستان  شد و از طرف دیگر وجود مذاکرات متعدد در سطح فراملی می‌تواند به حل بسیاری از مسائل جاری دو جانبه منجر شود. 

انتهای پیام/

 

برچسب ها: ظریف ، تروریسم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.