سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گاز گرفتگی در خراسان شمالی جان ۲۲ نفر را گرفت

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون گاز گرفتگی در استان جان ۲۲ نفر را گرفت.


مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد، با بیان اینکه از این تعداد ۱۷ نفر آقا و ۵ نفر خانم بودند، گفت: افزایش آمار مرگ ناشی از استنشاق گاز منواکسید کربن در مقایسه با سال گذشته که ۱۳ نفر بوده اند، بسیار نگران‌کننده است.
وی با بیان اینکه آمار یازده ماهه مرگ بر اثر مسمومیت با گاز منواکسید کربن از کل استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افزایش بسیار بالایی دارد، افزود: آمار مرگ خاموش تا پایان بهمن ماه سال گذشته تنها ده نفر بود، اما تا کنون مرگ ۲۲ نفر بر اثر استشاق این گاز تایید شده است.
سلحشور با اشاره به عوامل اصلی بروز مسمومیت با گاز منوکسید کربن، افزود: نصب نا صحیح و غیر اصولی آبگرمکن و بخاری در منازل، عدم کارکرد صحیح لوازم گرمایشی از جمله بخاری و آبگرمکن‌ها و عدم انجام تعمیرات دوره‌ای موتورخانه‌ها، همچنین استفاده از وسایل غیر ایمن برای گرم کردن از عوامل اصلی مسمومیت با گاز منوکسید کربن است.
وی گفت: از اولین نشانه‌های مسمومیت با این گاز، ایجاد حالت ضعف و سستی در بدن و در ادامه سردرد، درد شکمی، سرگیجه، تهوع و استفراغ، ایجاد حالت دوبینی و تنفس‌های سریع و کوتاه است و اگر افراد کماکان در این محیط آلوده باقی بمانند در حالت تشنج، بیهوشی و حتی کما قرار گرفته و در نهایت مرگ پدیدار می‌شود.
انتهای پیام/ط


افزایش  آمار گاز گرفتگی در خراسان شمالی

برچسب ها: پزشکی قاونی ، حادثه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.