سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جعفرزاده ایمن آبادی در مخالفت با استیضاح حجتی:

ما باید از این استیضاح‌ها نهایت استفاده را بکنیم/می‌گویند یک وزیر را بیندازیم تا عزت مجلس برگردد

نماینده مردم رشت گفت: تاکید دارم ما باید از این استیضاح‌ها نهایت استفاده را بکنیم.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در جلسه علنی امروز چهارشنبه ( 23 اسفند ماه) مجلس و در مخالفت با استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، گفت: تولید محصولات کشاورزی را ایراد گرفتند، در حالی‌ که تولید محصولات کشاورزی در سال 92 97 میلیون تن بود که در سال 96 به 122 میلیون تن رسید و رشد این تولیدات 26 درصد بوده است. 

وی گفت: تراز تجاری کشاورزی از منفی 8 میلیارد دلار به منفی 3 هزار دلار رسیده است. خرید تضمینی گندم از 4 میلیون تن به 9 میلیون تن در سال جاری رسیده است . تولید دانه‌های روغنی به 400 هزار تُن افزایش پیدا کرده است.

نماینده مردم رشت با اشاره به افزایش صادرات و کاهش واردات در بخش کشاورزی در دوران مدیریت حجتی، اظهار کرد: در این بخش  در افزایش صادرات مقدار 5 میلیارد دلاری را شاهد بودیم و این آمار حاکی از رونق در این بخش است.

وی  ادامه داد: واردات بخش کشاورزی در دوران مدیریت حجتی کاهش یافته است و از 18 میلیون تن در سال 92 به 16 میلیون تن تقلیل یافته است.

نماینده مردم رشت با بیان اینکه خرید تضمینی گندم از 4 میلیون تن به 9 میلیون تن رسیده است، تصریح کرد: همچنین افزایش 5 میلیون تنی در 5 سال اخیر آن هم در موضوع خرید تضمینی گندم بسیار چشمگیر به نظر می‌رسد.

وی تاکید کرد: بیش از 500 سردخانه در دوران مدیریتی آقای حجتی احداث شده است که نقش قابل توجهی در کاهش ضایعات دارد و در بخش مصرف آب کشاورزی، 700 هزار هکتار زمین به آب‌رسانی نوین مجهز شده است.

جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه خطاب به لاریجانی گفت: متاسفانه یکی از همکاران ما در صفحه اینستاگرام‌اش گفته است که دولت شام داد تا وزیرانش بمانند! آقای لاریجانی چه کسی در مجلس شام خورد؟!

نماینده مردم رشت ادامه داد: تاکید دارم ما باید از این استیضاح‌ها نهایت استفاده را بکنیم، اما این مجلس، مجلس نخبگان است و قرار نیست 4 تا سایت ما را هدایت کند!

وی با بیان اینکه بهار 97، بهار خشونت است و تنش‌های شدید دارد و اگر ما به جان هم بیفتیم و وزارت کشاورزی را بدون وزیر بگذاریم، کار خوبی کرده‌ایم؟!، اظهار کرد: به آقای جهانگیری گفتم نه ما تشنه قدرت هستیم و نه وزرا این‌گونه هستند. می‌گویند یک وزیر را بیندازیم تا عزت مجلس برگردد، کجای عقل این را می‌گوید؟

جعفرزاده ایمن آبادی اظهار کرد: تولید برنج باید به خودکفایی برسد، اما خودمان در داخل تحریم نکنیم و شیطنت رسانه‌ای نکنیم! ما باید به هم کمک کنیم و به پای یکدیگر نپیچیم!

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.