سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشاجره جانسون و مکرون بر سر برکسیت

وزیر خارجه انگلیس به اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه برای سودجویی این کشور پس از جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین، بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس در پی دعوت امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه از دانشجویان هندی برای تحصیل در این کشور، با به رخ کشیدن تعداد دانشجویان مهاجر هندی در انگلیس، عملا با مکرون بر سر برکسیت وارد مشاجره شد.

مکرون، که به شرکت‌های تجاری پیشنهاد کرده پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در صورت ممکن از لندن خارج شوند، پیام خود در مورد دانشجویان هندی را در سفر سه روزه‌اش به هند منتشر کرد.

حساب توئیتر رسمی او هنگامی که در مراسمی در دهلی نو صحبت می‌کرد چند پیام توئیتری به زبان انگلیسی منتشر کرده و عنوان کرد فرانسه می‌خواهد اولین شریک استراتژیک هند در اروپا باشد.

یکی از تلاش‌های مکرون جذب دانشجویان هندی در انگلیس برای تحصیل در فرانسه است.

رئیس جمهور فرانسه در توییتی در این مورد گفت: «من می‌خواهم تعداد ورودی دانشجویان هندی به فرانسه را دو برابر افزایش دهم. اگر شما فرانسه را به عنوان نقطه ورود به کشورهای فرانسه زبان انتخاب کنید، به اروپا دسترسی پیدا خواهید کرد.»

وزیر امور خارجه انگلیس یک روز بعد به این پیام واکنش نشان داد و در توئیت خود گفت: «ما به وجود بیش از 14 هزار دانشجوی هندی ممتاز در سال 2017 در انگلیس افتخار می‌کنیم. آن‌ها خانه بزرگ‌ترین دانشگاه‌های دنیا که دارای 4 تا از بهترین دانشگاه‌های دنیا از میان 10 دانشگاه ممتاز جهان است را برگزیده‌اند.»

او پیام خود را با هشتگ «تحصیلات در انگلیس» عالی است به اتمام رساند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.