سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مینایی پور در مراسم بانوی امید:

اهداف ترسیم شده در سند‌ چشم انداز بدون زنان محقق نمی‌شود

مدیر کل امور زنان و خانواده گفت: اهداف ترسیم شده در سند چشم انداز ایران بدون استفاده از توان زنان محقق نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرحناز مینایی پور مدیر کل امور زنان و خانواده آموزش و پرورش در مراسم بانوی امید که امروز برگزار شد، اظهار کرد: اهداف ترسیم شده در سند چشم انداز ایران بدون استفاده از توان زنان محقق نخواهد شد.

عدالت جنسیتی نیاز به جبران نابرابری موجود میان زنان و مردان دارد

وی با اشاره به اینکه دستیابی به عدالت جنسیتی نیاز به جبران نابرابری موجود میان زنان و مردان دارد، افزود: تبعیض علیه زنان مانع مشارکت زنان در شرایط مساوی با مردان می شود و شکوفایی استعداد زنان در خدمت به کشور را با مشکل مواجه می‌کند.

مینایی پور تصریح کرد: نیازمند تحول در هنجارها، اعتقادات، ارزش ها، ارکان و ساختارها با در نظر گرفتن تفاوت بیولوژیکی میان زنان و مردان هستیم.

وی افزود: توانمندسازی زنان و به روزرسانی این توانمندی ها نیاز امروز است و دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش با وجود مجموعه ای از الزامات که باید در سیاست گذاری زنان و دختران در آموزش و پرورش انجام دهد و در مسئله یابی و و رفع مشکلات در حوزه زنان به تدوین برنامه هایی توجه دارد.

مدیر کل امور زنان و خانواده یادآور شد: امیدواریم سال آینده جهت بهبود وضعیت زنان و دختران در آموزش و پرورش به موفقیت برسیم هرچند با وضع مطلوب فاصله داریم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.