سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضرتی در مخالفت با استیضاح وزیر راه و شهرسازی؛

 آخوندی به کدامین گناه باید استیضاح شود؟

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: آخوندی بالاترین جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی را انجام داده است و به نوسازی ناوگان هوایی و ریلی پرداخته است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، الیاس حضرتی نماینده مردم تهران در جلسه علنی عصر امروز در مخالفت با استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، گفت: این استیضاح با عجله انجام شده است و محتوا و محور‌های آن نشان دهنده این عجله است و یکی از عادات بد ما این است که زمانی که یک اتفاق در کشور پیش می‌آید، به جای ریشه یابی شروع به زدن طرف می‌کنیم.

نماینده مردم تهران ادامه داد: آخوندی زمان برف و بوران به مناطق سردسیر رفت تا فاجعه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج را بررسی کند، اما نمایندگان همان زمان استیضاح را آغاز کردند که این نشان دهنده کار عجولانه است.

وی استیضاح ۳ وزیر با یکدیگر در مجلس را بی سابقه دانست و اظهار کرد: این قضیه باعث شد کار استیضاح از روال خارج شود و زمان مطرح شدن این استیضاح اشتباه بود چرا که استیضاح وزیر راه و شهرسازی در ایام پیش از نوروز همانند استیضاح وزیر آموزش و پرورش در آستانه مهر ماه است.

حضرتی ادامه داد: مشکلاتی در کشور وجود دارد از جمله بحران‌های مختلفی وجود دارد که ریشه آن‌ها به نوع مدیریت کشور باز می‌گردد و باید پرسید آیا به مدیریت کوچه‌های تنگ و تاریک و باریک معتقدیم و آیا باید دست روی دست بگذاریم تا لابی‌ها کار خودشان را بکنند و یا باید به سمت مدیریت با چشم‌های بینا روی بیاوریم که از تجارب جهان استفاده کرده و از ظرفیت‌ها به درستی بهره ببریم.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه از شخص آخوندی دفاع نمی‌کند، اظهار کرد: بنده از مدیریت زنده و پویا دفاع می‌کنم که ضرورت حیاتی این کشور است و آقای آخوندی به جای اینکه خود را به بودجه عمرانی صفر محدود کند، فضایی را باز کرده که از امکانات و فرصت‌های سرمایه گذاری خارجی و جذابیت‌هایی که می‌تواند در بخش خود برای جذب سرمایه گذاری استفاده کند، اقدام کرده است.

وی گفت: مهم‌ترین بحران ما جذب سرمایه گذاری است که در بخش راه هم وجود دارد، اما آخوندی بالاترین جذب سرمایه گذاری را در بخش خارجی و داخلی داشته و توانسته بودجه عمرانی را در بازسازی و نوسازی هوایی و ریلی استفاده و اقدامات جدیدی داشته باشد.

حضرتی ادامه داد: زمان برجام مدیرانی نشسته بودند و تماشا می‌کردند که آیا برجام به نتیجه می‌رسد یا خیر، اما همزمان با این مذاکرات، آخوندی و وزارتخانه اش در حال رایزنی و آماده سازی و مذاکره برای جذب سرمایه گذاری و استفاده از منابع خارجی بودند.

وی با تاکید بر اینکه وزیری که در وزارتخانه خود اقدامات اساسی انجام داده است را نباید تنبیه کرد، گفت: زمانی پیمانکاری ۲۰۰ میلیارد تومان از وزارت راه و ترابری طلب داشت و برای دریافت چک خود با چک ۲۰ میلیون تومانی مواجه شد که این اتفاق موجب مرگ این پیمانکار شد؛ اما هم‌اکنون آخوندی با افزایش بودجه راه و شهرسازی و عمرانی توانسته بر این مشکلات فائق آید لذا به کدامین گناه باید استیضاح شود؟

حضرتی با تاکید بر اینکه آقای آخوندی پرچم‌دار نوسازی ناوگان هوایی است، افزود: وی قرارداد خرید بیش از ۱۰۰ هواپیما را در دنیایی که آمریکا و عربستان سعودی امکانات خود را علیه جمهوری اسلامی بسیج کرده‌اند، منعقد کرده است، این وزیر لایق تشویق است نه تنبیه.

وی ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی در حوزه ریلی، هوایی، زمینی، آسفالت جاده‌های روستایی، بنادر و ... اقدامات بسیاری را در کارنامه خود به ثبت رسانده است بنابراین بهتر است درباره مدیریت نوآفرین کشور تصمیم‌گیری شود، مدیریتی که با جذب سرمایه‌گذار و اشتغال‌زایی رویه‌ای نو را در مدیریت رقم زده است.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: امروز در یک آزمایش سخت قرار گرفتیم لذا باید به مدیران کارآمد امتیاز دهیم و از مدیرانی که در پی ندانم‌کاری هستند، دوری بجوییم و نمایندگان با رأی قاطع و کارآمد از استیضاح وزیر راه و شهرسازی جلوگیری کنند تا این وزارتخانه میدان کار را برای سال ۹۷ مهیا کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.