در نخستین رویداد ملی ایده بازار صنعت حمل و نقل هشت ایده راه یافته به مرحله نهایی این رویداد ارائه شد.
در فراخوان اولین رویداد ملی ایده بازار صنعت حمل و نقل از ایده پردازان کشور خواسته شد ایدههای خود را در 6 بخش مخابرات و ناوبری، تجارت الکترونیک و اپلیکیشن، انرژی و محیطزیست، زیرساخت، ایمنی و مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در حوزه حمل و نقل ارسال کنند.
ایدههای ارسالی بیشتر در حوزههای اقتصادی و سرعتبخشی به خدماترسانی و کاستن از آسیبهای وزن بار در جابهجایی بار متمرکز بوده است.
با توجه به نزدیک بودن محتوای ایدهها، بر اساس رای داوران هشت ایده راهیافته به مرحله نهایی این رویداد ملی در سه سطح به شرح ذیل ارزیابی و امتیازدهی شدند:
ایدههای سطح "الف"
"ایدهی باریار" ارائه شده از سوی فاطمه کاظمی بابایی
"پارک جو" ارائه شده از سوی امیر اکبر زاده
"سیتی سیر" ارائه شده از سوی محمدرضا محلوجی
"ابر خازن" ارائه شده از سوی مرضیه آزاد فلاح
به برگزیدگان این سطح مبلغ 15 میلیون ریال جایزه اعطا شد.
ایدههای سطح "ب"
"سامانه جامع مدیریت" ارائه شده از سوی محمدباقر رایین آبرومند
"موتور جستجوی هوشمند" ارائه شده از سوی سجاد شهابالدینی
برگزیدگان این سطح موفق به دریافت دریافت 9 میلیون ریال شدند.
ایدههای سطح "ج"
"حملونقل ترکیبی" ارائه شده از سوی محمدرضا مختاری
"طراحی و ساخت سیستم" ارائه شده از سوی حامد نامی فرد
جایزه این سطح اعطای 5 میلیون ریال بوده است.
نخستین ایده بازار تخصصی در صنعت حملونقل با همکاری شرکت صاایران و دفتر ایده بازار دانشگاه صنعتی امیرکبیر و حمایت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل و مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی در سالن اجتماعات "صاایران" برگزار شد.
بنابر اعلام دبیرخانه رویداد ملی ایده بازار صنعت حملونقل، 112 ایده پرداز و پژوهشگر از سراسر کشور ایدههای خود را به این رویداد فرستاده بودند که پس از داوری اولیه، صاحبان 35 ایده برای شرکت در کلاسهای آموزش ایده پردازان برگزیده شدند.
این کلاسها در دفتر ایده بازار دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد و ایده پردازانِ راهیافته به این مرحله، نحوه ارائه ایده در روز نهایی رویداد را آموزش دیدند و درنهایت هشت ایده که قابلیت بیشتری برای تجاریسازی دارند، برای ارائه در مرحله نهایی در حضور اصحاب صنعت، دانشگاه و سرمایهگذاران نهادهای دولتی و بخش خصوصی انتخاب شدند.
انتهای پیام/