سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید استاندار بر جذب بیشتر جوانان به مساجد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت:: برای جذب جوانان و نوجوانان در مساجد باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که کشش و جذابیت مساجد برای حضور جوانان افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری استان  اظهار داشت: برای کاهش دغدغه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی می‌توان از ظرفیت کانون‌های فرهنگی مساجد و حضور جوانان و نوجوانان در این مراکز معنوی و معرفتی بهره گرفت.

وی انتخاب متولیان مساجد را از حیث ویژگی‌های شخصیتی امری مهم دانست و افزود: بکارگیری افراد در نقش متولی مسجد باید با دقت نظر انجام شود، زیرا در جذب مردم و استقبال از مساجد نقش بسزایی دارند.

استاندار ادامه داد: در انتخاب متولی مساجد باید جوان گرایی و ویژگی‌های مثبت شخصیتی مورد توجه باشد، زیرا وجود وِیژگی‌های منفی در این افراد اثر بازدارندگی خواهد داشت.

محبی ورزش را از جمله عوامل موثر در رونق مساجد عنوان کرد و گفت: ورزش یکی از مهمترین مواردی است که بستر آن باید از کانون مساجد شکل بگیرد.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور نیز در این جلسه گفت:: ۲۴ هزار کانون فرهنگی در مساجد سراسر استان دایر است که این کانون‌ها ۱۴ هزار کتابخانه را در دل خود دارند.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی با تاکید بر استفاده از ظرفیت این کانون‌ها برای اعتلای ارزش‌های اسلامی و کاهش آسیب‌های اجتماعی افزود: براساس تاکید مقام رهبری در استفاده از فضای مجازی با رویکرد مثبت، برهمین اساس سامانه جامع مساجد طراحی و به زودی رونمایی خواهد شد.

وی افزود: با اتصال ۲۴ هزار کانون فرهنگی به این سامانه زمینه ارتباط قوی بین کانون‌ها و به اشتراک گذاری فعالیت‌ها فراهم خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین ارزانی تصریح کرد: این سامانه فرصت مناسبی برای مانیتورینگ و رصد فعالیت کانون‌ها است.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه سرانه کانون‌ها در سال ۹۷ براساس نوع فعالیت‌ها تقسیم خواهد شد، اظهار داشت: در این طرح هر کانون بر اساس فعالیت و تعداد اعضای پورتال، سرانه دریافت خواهد کرد.

وی ادامه داد: بر این اساس کانون‌های فعال در نقاط دورافتاده، بیشترین سرانه را به خود اختصاص خواهند داد.

انتهای پیام/ع

۲۴ هزار کانون فرهنگی در مساجد سراسر استان دایر است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.