سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار وزیر دفاع آمریکا در خصوص استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه

جیمز متیس در ادامه ادعاهای بی اساس خود ، به دولت سوریه در خصوص استفاده از سلاح شیمیایی هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، راشاتودی در خبری فوری به نقل از خبرگزاری رویترز اعلام کرد وزیر دفاع آمریکا در خصوص استفاه از پیامدهای استفاده از سلاح شیمیایی به ارتش سوریه هشدار داده است.

متیس با تکرار ادعاهای واهی خود علیه دمشق، امروز در مسیر سفر خود به عمان گفت: «استفاده از گاز‌های شیمیایی از سوی نیرو‌های سوریه امری نابخردانه بوده و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در آغاز دوره ریاست جمهوری خود به وضوح به این مسئله اشاره کرده است.» 

وزیر دفاع آمریکا در ادامه به گزارشات تأیید نشده در خصوص استفاده از گاز کلر در غوطه شرقی اشاره و از حمایت دولت روسیه از سوریه انتقاد کرد.

او همچنین درباره دیدار آتی سران واشنگتن و پیونگ‌یانگ گفت: به صورت علنی درباره مسائل مرتبط با کره شمالی اظهار نظر نخواهد کرد و این کار را به دیپلمات‌ها و کاخ سفید واگذار می‌کند.

متیس گفت: مسائل کره شمالی چنان حساسیتی دارد که بهتر است مقامات نهاد‌هایی مانند پنتاگون، که به طور مستقیم در امور دیپلماتیک دخالت ندارند، درباره آن اظهار نظر نکنند.

وزیر دفاع آمریکا در پرواز به عمان به خبرنگاران گفت: «من نمی‌خواهم درباره کره شمالی هیچ حرفی بزنم. آن را بر عهده کسانی می‌گذارم که مسئول این کار هستند.»

متیس هیچ توضیحی درباره انتظاراتش از این دیدار نداد و موضوع را به وزارت امور خارجه، کارکنان شورای امنیت ملی کاخ سفید و خود ترامپ واگذار کرد.

او گفت: «من مطمئنم کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا شما را کاملا مطلع نگه خواهند داشت.»

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۳۸ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
خودشان دارند آماده سازی می کنند تا حمله شیمیایی انجام دهند و مسئولیت آن را به گردن سوریه بیاندازند