سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد کانون یادگیری برای کشاورزان رفسنجانی

مدیرجهادکشاورزی رفسنجان گفت: در راستای تحقق اهداف نظام نوین ترویج کشاورزی (مدیرت دانش) و نیاز منطقه و کشاورزان پیشرو و با تجربه کانون یادگیری در بخش نوق رفسنجان شکل گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،حسین رضایی مدیرجهاد کشاورزی رفسنجان با اشاره به اینکه این کانون ابتدا با ۱۵ نفر عضو شروع به کار کرده و روش برگزاری جلسات بیشتر به شیوه حضور در مزرعه بوده است، گفت: این کانون تاثیرات زیادی در روش کشاورزی افراد اولیه تحت نظارت کانون داشته است به طوری که به علت تمایل زیاد اعضا به صورت خودجوش و علاقه مندی هر هفته به این جمع افراد جدیدی اضافه می‌شود که گاهی با کمبود مکان و امکانات مواجه میشویم.

وی افزود: انتقال پایدار و تجارب تولیدکنندگان نمونه و خبره به واحد‌های تولیدی عضو کانون به طوری که از دل کانون کشاورزان نمونه و با تجربه‌ای جهت راه اندازی کانون‌های دیگر ایجاد شود از اهداف شکل گیری این کانون است.

رضایی گفت: جلسات کانون هر هفته یکشنبه‌ها ساعت ۹ برگزار می‌گردد این جلسات بیشتر عملی در باغات الگویی برگزار می‌گردد و بعضی مواقع طبق پیشنهاد برخی کشاورزان به بازدید از باغ‌های اعضا جهت راهنمایی و توجیه اختصاص داده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان افزود: تلاش کانون در بالابردن سطح توانایی افراد در جوانب مختلف در عرصه‌های مختلف مثل زعفران کاری، پرورش بلدرچین شترمرغ، ماهی، صنایع تبدیلی، بسته بندی، تولید و آموزش و استفاده از ادوات کشاورزی نوین و ... می‌باشد.
انتهای پیام/ی

بازدید از باغ های کشاورزان و راهنمایی آنها

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.