سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سالار آملی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بین المللی کردن دانشگاه‌ها باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود

سالار آملی گفت: بین المللی کردن دانشگاه‌ها باعث کاهش هزینه‌ها در کشور می‌شود.

حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص بدهی های ایران به پایگاه های علمی گفت: این موضوع در واقع یک سیر طبیعی است اما اینکه بدهی ها در روند و دسترسی ما به بانک های مهم علمی بین المللی مشکل ایجاد کند خوشبختانه اینگونه نیست، ما همواره می توانیم از بانک های مهم بین المللی علمی استفاده کنیم.

وی در ادامه در خصوص تامین اعتبار پروژهای مشترک بین المللی اظهار کرد: بین المللی شدن دانشگاه‌ها از اولویت های اصلی وزارت علوم است و یکی از محورهای بین المللی شدن دانشگاه‌ها، داشتن پروژه های تحقیقاتی مشترک دانشگاه‌های کشورمان با دانشگاه‌های سایر کشورهاست.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل اظهار کرد: اکنون بین المللی کردن دانشگاه ها باعث کاهش هزینه ها می شود، به طوری که اگر پروژه ای در داخل کشور بخواهد با طرف خارجی  اجرا شود، می توانیم از این طریق از علم و داشته های دانشمندان استفاده کرده و این خود باعث کاهش هزینه ها می شود.

سالار آملی افزود: در تمام طرح ها انتظار آن است که در قبال این پروژه ها دانش فنی وارد کشور و از طرفی این دانش فنی توسط اساتید کشور جذب و در داخل کشور توسعه و گسترش پیدا کند.

وی یادآورشد: انجام اینگونه برنامه ها در روند طبیعی فعالیت های اقتصادی در درون دانشگاهی کمک و مبالغ کمتری در این میان هزینه می شود.

انتهای پیام/

اظهارات سالار آملی درباره بین المللی شدن دانشگاه‌ها

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.