سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخوندی مطرح کرد؛

همکاران وزارت راه به حاشیه‌های مجلس توجه نکنند/ سیستم مدیرتی باید حرفه‌ای‌تر شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: از تمامی زیر مجموعه‌های وزارت راه می‌خواهم،به حاشیه‌های اخیر مجلس توجه نکنند و تمام همت خود را برای ایجاد سفری امن در ایام نوروز به‌کار گیرند.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مراسم تودیع و معارفه کشاورزیان و حسن‌نیا رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، اظهار کرد: زمان آن رسیده که بین مدیریت سیاسی و مدیریت حرفه‌ای تفکیک قائل شویم و سازمان‌ها و نهادهای حرفه‌ای به صورت حرفه‌ای مدیریت شوند. به خصوص در بخش حمل و نقل باید بتوانیم مدیریت جمعی را نهادینه کنیم.

وزیر راه‌ و شهرسازی، تأکید کرد: باید این موضوع را بپذیریم که نهادهای حرفه‌ای باید مدیریت حرفه‌ای داشته باشند.

وی، افزود: از تمامی دستگاه‌ها و زیر مجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی می‌خواهم که به مسائل و حاشیه‌های اخیر مجلس توجه نکنند و تمام همت خود را برای ایجاد سفری امن و آرام در ایام نوروز به‌کار گیرند.

وزیر راه و شهرسازی، تصریح کرد: باید تغییرات در بخش‌های مدیریتی حداقل باشد و سعی کنیم کدهای مدیریتی به سمت حرفه‌ای شدن پیش برود و ما باید انتخاب کادر تخصصی و فنی را در اولویت خود قرار دهیم.

آخوندی یادآور شد: در طول وزارت خود سعی کرده‌ام در تمامی انتفاق‌ها و کارها از کادر داخلی و حرفه‌ای استفاده کنم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه انتخاب همه مدیران در وزارت راه و شهرسازی از نیروهای داخلی و حرفه ای بوده است، گفت: انتخاب این افراد باعث شده که یک مدیریت با ثبات داشته باشیم و از نیروهای انسانی حداکثر بهره وری را ببریم.

وی تأکید کرد: من عمیقا به مدیریت حرفه‌ای پایبندم و به اعتقاد بنده برای توسعه و رشد در کشور باید مدیریت حرفه‌ای را قبول کنیم، در غیر این صورت تمامی منابع ملی کشور از بین می‌رود.

آخوندی اظهار کرد: آرزو می کنم که در سطح دولت کادر سیاسی بسیار محدود باشد به طوریکه با تغییر دولت کادر حرفه‌ای نگران تعدیل و تغییر خود نباشند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه 38 سال در حوزه سیاسی کار کرده‌ام، گفت: در طول این 38 سال اعتقاد دارم که باید مدیریت دستگاه‌های تخصصی به صورت حرفه‌ای صورت گیرد و در غیر این صورت استفاده از اقدامات سیاسی باعث متضرر شدن کشور ایران می‌شود.

وی یادآور شد: در صورتیکه کادرهای سیاسی در دولت وارد شود به محض عوض شدن دولت‌ها توسعه نیز دچار توقف می شود و ما باید از تمامی این اتفاقات درس بگیریم.

آخوندی با اشاره به اینکه حمل و نقل یک کسب و کار و یک پدیده زنده است که میلیون ها نفر وارد این دستگاه می‌شوند، افزود: سیستم حمل و نقل طبق مقررات یک سیستم پیچیده به شمار می‌رود، به همین منظور باید افزایش کارایی ایمنی و بهره‌وری آن را در اولویت قرار دهیم.

وزیر راه و شهرسازی، تصریح کرد: باید به بخش حمل و نقل حرفه‌ای و سیستمی نگاه کنیم، زیرا با سیستم حمل ونقل هزاران دستگاه و افراد با آن در ارتباط هستند.

وی اظهار کرد: طی 5 سال گذشته حدود 6 میلیون خودرو وارد حوزه حمل ونقل شده و میزان خودروها در کشور به یک میلیون و 650 هزار دستگاه افزایش پیدا کرده است به همین منظور باید توجه و نگاه سیستمی به این بخش افزایش یابد.

آخوندی با اشاره به اینکه متاسفانه یک فضای ملتهب سیاسی در کشور داریم، گفت: هم اکنون همه چیز تبدیل به بحث سیاسی شده و این در حالی است که باید به بخش حمل ونقل نگاه فرایندی داشته باشیم تا بتوانیم به یک جمع بندی مطلوب برسیم.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: تمامی شرکت‌های حمل ونقل و اطلاعات آنها به یکدیگر متصل هستند، بنابراین باید به سمت آزادی اطلاعات و ایجاد سیستم مدون در سازمان راهداری حرکت کنیم.

آخوندی با تأکید بر اهمیت آزادی گردش اطلاعات، گفت: در ابتدای دولت یازدهم سازمان راهداری کمتر از 240 دوربین فعال داشت اما الان به سمت بیش از 2 هزار دوربین در جاده ها حرکت کرده ایم و همه اطلاعات تولیدشده توسط دوربین ها برای مردم قابل دسترسی است.

وزیر راه و شهرسازی، افزود: در آستانه سفرهای نوروزی هستیم و از همکاران می خواهم تمام تلاش خود را برای ایمنی مردم به کار بگیرند به خصوص امسال که بحث مجلس و استیضاح مطرح شده، از شما می خواهم که بر روی روحیه شما اثر نگذارد و به این سمت حرکت کنید که همه کارهای وزارتخانه برای سفرهای نوروزی انجام شود.

آخوندی، تأکید کرد: اصلی ترین وظیفه راه و شهرسازی استقبال نوروز است و تمامی استان‌های کشور باید جلسه کمیته ایمنی راه های خود را تشکیل دهند و مسائل ایمنی جاده ها را مرور کنند.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.