سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح محله سبز در کرمان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمان گفت: طرح محله سبز، شهروند سبز و همیار سبز به‌طور جدی از سال آینده دنبال می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،ایمان سیف‌الهی، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمان گفت: طرح محله سبز، طرحی است که هر شهروند می‌تواند با کاشت درخت مقابل خانه خود نقش بسزایی در سرسبزی معابر و کوچه‌ها داشته باشد.
وی در ادامه، ازجمله طرح‌های قابل اجرا در سال آینده را طرح شهروند سبز ذکر و تصریح کرد: در این طرح به تمام شهروندانی که به گل‌کاری و درخت‌کاری علاقه دارند، آموزش داده می‌شود و این آموزش‌ها از طریق فرهنگ سرا‌های شهر کرمان به شهروندان و علاقه‌مندان به گل‌وگیاه ارائه می‌شود.
وی طرح همیار سبز را به مجموعه آموزش‌ها در مهد‌های کودک مربوط دانست و تصریح کرد: در این طرح کارشناسان فضای سبز به مهد‌های کودک مراجعه می‌کنند و در آن‌جا نحوه کاشت در گلدان، آبیاری و نگهداری از گل را به بچه‌ها آموزش می‌دهند که در پایان این آموزش‌ها به بچه‌ها کارت کوچک همیار سبز اعطا می‌شود.
سیف‌الهی در ادامه، طرح ارگان سبز و مدرسه سبز را نیز ازجمله طرح‌های در دست اقدام ذکر کرد و گفت: اداراتی که گسترده بوده و فضای کافی برای درخت‌کاری و نگهداری از آن را دارند، می‌توانند درخواست خود را برای کاشت درخت به سازمان پارک‌ها و فضای سبز اعلام کنند تا در زمینه کاشت درخت و آبیاری با آن‌ها همکاری شود
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمان از اجرای مجدد طرح مدرسه سبز در سال آینده خبر داد و افزود: در سال‌های گذشته ۳۰۰ تا ۴۰۰ مدرسه را طبق درخواست مدیران مدرسه درخت‌کاری کردیم و قرار است در سال ۹۷ طرح را مجدد اجرا کنیم.
انتهای پیام/ی

درختکاری در مدارس کرمان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.