سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش همدان عنوان کرد:

فعالیت 700 آموزشگاه مجری طرح مروج سلامت در همدان

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان از فعالیت 700 آموزشگاه مجری طرح مروج سلامت خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛عبدالله جعفری،معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان بیان کرد: 80 هزار نفر از دانش‌آموزان همدان در مدارس مروج سلامت و آموزش خودمراقبتی قرار دارند.

وی خاطر نشان کرد: 700 آموزشگاه در استان مجری طرح مروج سلامت هستند، اظهار کرد: 80 هزار نفر از دانش‌آموزان، 7 هزار نفر از همکاران شاغل در مدارس و 25 هزار نفر نیز از اولیای دانش‌آموزان، زیر پوشش آموزش خودمراقبتی قرار می‌گیرند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد:طرح مدارس مروج سلامت ششمین سال اجرای خود را در مدارس تجربه می‌کند، افزود: 480 آموزشگاه در استان موفق به دریافت ستاره از نظر اجرای موارد هشت‌گانه طرح شدند.

جعفری با بیان اینکه اگر موضوع آموزش بهداشت و سلامت دانش‌آموزان در مدارس جدی گرفته شود، از تحمیل هزینه‌های درمانی خانواده‌ها کاسته خواهد شد، یادآور شد:  متأسفانه امروزه تغییر سبک زندگی و عادت بد غذایی سبب بروز بسیاری از بیماری‌های غیرواگیردار در کشور و جهان شده است.

وی با اشاره  به محورهای مدارس مروج سلامت، گفت: این مدارس هشت محور دارد که اگر مدرسه‌ای در همه این محورها ارتقای سطح داشته باشد، پنج ستاره را دریافت می‌کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان افزود:  این محورها شامل برنامه‌های جامع آموزشی سلامت، سلامت و ایمنی محیط مدارس، تحرک فیزیکی و تربیت بدنی در مدارس، بهبود تغذیه‌ای دانش‌‌آموزان، ارائه خدمات بالینی و نظام مراقبت از سلامت دانش‌آموزان، ارتقای سلامت کارکنان مدارس، خدمات سلامت روان و مشاوره‌ای و مشارکت والدین، جامعه و شبکه داوطلبان در برنامه ارتقای سلامت دانش‌آموزان است.

انتهای پیام/ب

700 آموزشگاه در استان مجری طرح مروج سلامت هستند

 

 

 

برچسب ها: طرح سلامت ، بهداشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.