سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تب و تاب مردم فارس برای خرید شب عید

مردم استان فارس در تب و تاب خرید عید به سر می‌برند، اما گرانی قیمت‌ها شیرینی خرید را به تلخی تبدیل کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ با توجه به اینکه در اسفند ماه قرار داریم و با پیش رو بودن ایام نوروز، یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها خرید مایحتاج شب عید بوده که در این رابطه مردم در تلاطم و تکاپو به سر می‌برند.

در این میان اگر به بازار‌های شیراز سری بزنید با ازدحام جمعیت روبرو می‌شوید که هر کدام برای خرید مایحتاج خود از این مغازه به آن مغازه می‌روند و به نحوی خود را با قیمت‌های سرسام‌آور راضی می‌کنند. اما در این تب‌وتاب خرید شب عید، گرانی بازار شادی وصف‌ناپذیر مردم را به تلخی تبدیل کرده است و چقدر سخت است برای کسانی که نتواند با سیر صعودی قیمت‌ها دست و پنجه نرم کنند، قیمت‌هایی که توان هر کسی به آن نمی‌رسد. وجود گرانی و کاهش قدرت خرید مردم شرایط سخت اقتصادی را برای آنان رقم زده است و در این میان آن‌چه به گوش مسئولان نمی‌رسد فریاد است.

فاطمه زارع شهروند ۲۵ ساله شیرازی در خصوص قیمت‌ها در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گفت: با توجه به سطح درآمد مردم قیمت‌ها خیلی بالاتر است و قیمت‌ها باید با توجه به سطح درآمد همه مردم باشد نه عده ای، ولی با این وجود به دلیل نیاز مردم بازار‌ها شلوغ است.

عسل شیبانی شهروند ۳۰ ساله نیز در خصوص قیمت‌ها اظهار کرد: قیمت‌ها خوب است، اما نسبت به سطح درآمد مردم گران هست، چون سطح درآمد‌ها خیلی پایین است.

همچنین زینب ثناسیری شهروند ۲۲ ساله شیرازی بیان کرد: با توجه به گران بودن قیمت‌ها امسال از خریدن خیلی از مایحتاج خود صرف نظر کردم و به خریدن کالا‌های ارزانتر می‌پردازم.

اجرای طرح بازرسی و نظارت جهت رفاه حال شهروندان

محمد مهدی عرب رئیس نظارت و بازرسی اصناف استان فارس در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گفت: باتوجه به درپیش بودن ایام نوروز ودرجهت رفاه حال شهروندان گرامی طرح تشدید بازرسی بازار از ۱۵ اسفند امسال تا ۳۱ فروردین ۹۷ با هدف نظارت بر نحوه ارائه کالا و خدمات توسط واحد‌های صنفی به مردم و جلو گیری از اجحاف توسط معدود افرادی کاسب نما و کنترل قیمت‌ها در بازار توسط بازرسی و نظارت اصناف استان در شهر شیراز و استان اجرا می‌ شود.

وی افزود: این طرح با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی – اماکن نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌های ذیربط انجام می‌پذیرد.

عرب ادامه داد: با توجه به نزدیک بودن به ایام پایانی سال و خرید مردم بیشترین حجم اجرای طرح شامل میوه و تره بار، پوشاک، کفش، خواربار ولبنیات، خرازان، گوشت، مرغ و تخم مرغ، پیتزا و اغذیه فروشان، رستوران و سفره خانه‌ها، آرایشگاه‌های زنانه و قنادان است.

رئیس نظارت و بازرسی اصناف استان فارس اظهار کرد: این طرح درحال حاضر توسط ۳۰ بازرس رسمی و حدود ۴۰۰ ناظر افتخاری در سطح شیراز اجرا می‌ شود.

وی عنوان کرد: همه شهروندان شیرازی می‌توانند گزارشات مردمی خود را به شماره تلفن ۳۲۳۴۰۰۰۰ اعلام تا دراسرع وقت به آن رسیدگی و جواب نیز به شاکی اعلام گردد.

توزیع میوه ویژه ایام نوروز از ۲۵ اسفند ماه

محمد مهدی عرب رئیس نظارت و بازرسی اصناف استان فارس گفت: براساس آخرین تصمیمات گرفته شده در ستاد تنظیم بازار درنظر است تا مطابق سال‌های گذشته از ۲۵ اسفند ماه اقدام به توزیع میوه تنظیم بازار ویژه ایام نوروز توسط جهاد کشاورزی شود.

وی افزود: درهمین راستا این مجموعه با ساماندهی و سازماندهی تعداد حدود ۶۰ واحد صنفی در شهر شیراز و معرفی آنان به جهاد کشاورزی بر نحوه توزیع میوه نظارت خواهد داشت.

رئیس نظارت و بازرسی اصناف استان فارس اظهار امیدواری کرد: با توجه به سطح درآمد مردم برای کاهش قیمت‌ها از سوی مسئولین استان بیش از گذشته تمهیدات لازم در نظر گرفته شود تا قشر‌های مختلف جامعه در تأمین مایحتاج زندگی خود به ویژه در ایام پایانی سال با مشکلی مواجه نشوند.

انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.