سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قاتل مرگ پرندگان در دزفول در دام قانون

رئیس پارک ملی دز از شناسایی و دستگیری 2 کشاورز که سبب مرگ ده ها پرنده در دزفول خبر داد.

رضا قپانچی پور، رئیس پارک ملی دز در گفتگو خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به گشت و کنترل محیط بانان پاسگاه محیط بانی دز در منطقه حفاظت شده پارک ملی و زمین های اطراف اظهار داشت: محیط بانان حین گشت در 2 نقطه از زمین های کشاورزی با تعدادی کبوتر و انواع گنجشک تلف شده مواجه شدند.

وی علت تلف شدن گروهی از پرندگان را خوردن دانه های آغشته به سم که در اطراف مزارع پراکنده شده بود عنوان و تصریح کرد: این اقدام توسط 2 کشاورز انجام شده است.

قپانچی پور اذعان داشت: عاملان مرگ این پرندگان شناسایی، دستگیر و به مقام قضایی تحویل داده شدند.

رئیس پارک ملی دز در ادامه گفت: این کشاورزان متخلف به پرداخت 7 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

وی با اشاره به دستگیری عامل قطع درختان جنگلی در این پارک بیان داشت: طی براساس گزارش یکی از همیاران محیط زیست در پارک ملی دز در خصوص قطع درختان جنگلی و خروج چوب، محیط بانان پاسگاه محیط بانی دز با حضور به موقع در محل ضمن توقیف خودروی حامل چوب، موفق شدند فرد متخلف را دستگیر نمایند.

رضا قپانچی پور با بیان اینکه قطع درختان جنگلی باعث تخریب زیستگاه حیات وحش و تخریب پوشش گیاهی جنگلی شده اظهار کرد: هرگونه تعرض به جنگل های تحت حفاظت قانونی دارد.

وی در ادامه از دستگیری شکارچی متخلف حیوانات وحشی در پارک ملی دز خبر داد افزود: محیط بانان این اداره موفق به شناسایی و دستگیری یک نفر شکارچی حیوانات وحشی قبل از شکار شدند.

انتهای پیام/گ

شناسایی و دستگیری عاملان مرگ پرندگان در دزفول

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.